Løkker/loop

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Hej kan nogen give mig et link til et site der forklarer loops. For/Do/While/Until "indgang og udgangsløkker" etc? Fx hvad de forskellige's formål er.

Hvad hedder det i øvrigt på engelsk, indgang og udgangsløkker??

Takker

tak men kan du forklare med hvad indgangs og udgangsløkker hedder på engelsk, og hvad forskellen er?

det er umuligt at finde noget om det på nettet hvis man ik ved hvad det hedder på engelsk :bounce:

tak men kan du forklare med hvad indgangs og udgangsløkker hedder på engelsk, og hvad forskellen er?

det er umuligt at finde noget om det på nettet hvis man ik ved hvad det hedder på engelsk :bounce:

Hvad er indgangs og udgangsløkker? Ingen af dem giver resultat på google, så det kan godt være at det ikke er det rigtige danske ord?

Har heller aldrig hørt om dem :p

Det er bare så typisk det der. Det er hvad man får ud af at lave engelske udtryk om til dansk. Tak Danmark og alle de smarte der har fundet på det!

Jeg kan nemlig heller ikke finde noget om det på google derfor jeg spørger her. Og tro mig det er de rigtige ord, sidder her med det på skrift.

Det er bare så typisk det der. Det er hvad man får ud af at lave engelske udtryk om til dansk. Tak Danmark og alle de smarte der har fundet på det!

Jeg kan nemlig heller ikke finde noget om det på google derfor jeg spørger her. Og tro mig det er de rigtige ord, sidder her med det på skrift.

Kan du ikke give et eksempel på hvad en indgangs/udgangs løkke er? Så kan det være at jeg kender det i forvejen??

jo :)

Indgangsløkker
-------------
1.

Do While <betingelse>
<sætningsblok>
Loop

2.

Do Until <betingelse>
<sætningsblok>

Udgangsløkker
-------------
1.

Do
<sætningsblok>
Loop While <betingelse>

2.

Do
<sætningsblok>
Loop Until <betingelse>

---
Sådan!
btw sætningsblok er det samme som 'statement' ik?

jo :)

Indgangsløkker
-------------
1.

Do While <betingelse>
<sætningsblok>
Loop

2.

Do Until <betingelse>
<sætningsblok>

Udgangsløkker
-------------
1.

Do
<sætningsblok>
Loop While <betingelse>

2.

Do
<sætningsblok>
Loop Until <betingelse>

---
Sådan!
btw sætningsblok er det samme som 'statement' ik?

Tror ikke man kan finde nogle artikler om enten indgangs løkker eller udgangs løkker. Det ser jo også ud som om at du har rimelig godt styr på løkker, og de er jo rimelig simple i sig selv, så tror ikke at du behøver at læse mere om løkker;)

men til eksamen skal jeg kunne forklare hvad man bruger indgangsløkker og udgangsløkker til, fx i spil etc. Og jeg ville ikke rigtig vide hvordan jeg skulle formulere det...

men til eksamen skal jeg kunne forklare hvad man bruger indgangsløkker og udgangsløkker til, fx i spil etc. Og jeg ville ikke rigtig vide hvordan jeg skulle formulere det...

Forskellen på en ingangs og en udgangsløkke er vel bare at en udgangs løkke ikke testes første gang?
Man kan skrive det op sådan:

Indgang:

Tjeck
Statement
Tjeck
Statement
Tjeck
etc.

Udgang:

Statement
Tjeck
Statement
Tjeck
etc.

Hvornår man bruger hvad kan jeg ikke umiddelbart finde et eksempel på lige nu, men skal nok skrive hvis jeg kommer på et.

<< < 12 > >>
t