gæstebogs host

Tags:    php

<< < 123 > >>
hej jeg søger et script til at hoste gæstebøger. nogen der kan hjælpe mig.

22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette vil finde gæstebog nr 1 i din database. Efterfølgende skal du så skrive lidt kode til at outputte det der rent faktisk _står_ i gæstebogen.

det forstår jeg ikke helt. kunne du ikke prøve at lave et eksempel til mig.:S

Precis. Jeg prøvede at forklare lige det Per lige har skrevet...
Du skal så selvfølgelig også sørge for at din formullar linken til en bestemt gæstebog:

www.dinside.dk/modtagneside.php?id=1
Denne side modtager data skrevet og skal gemmes i gæstebog 1!

hvis vi nu siger at der er en gæstebog har id 1 og en gæstebog der har id 2. i gæstebogen med id 1 er der en kommentar hvori der står hej. i gæstebogen med id 2 er der en kommentar hvori der står ha. de to Kommentare må ikke stå i samme gæstebog. hvordan gør jeg det.

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2006 20:35 af Bruger #10050
tusind tak Mathias Knudsen.

nu mangler jeg kun en ting mere. jeg mangler en php kode der gør at jeg kan trykke fx. www.minside.dk/gaestebog.php?id=3. nogen der kan hjælpe.

tusind tak Mathias Knudsen.

nu mangler jeg kun en ting mere. jeg mangler en php kode der gør at jeg kan trykke fx. www.minside.dk/gaestebog.php?id=3. nogen der kan hjælpe.

trykke hvad??

jeg mangler en php kode der gør at jeg kan indtaste fx. www.minside.dk/gaestebog.php?id=3 i browseren.

jeg mangler en php kode der gør at jeg kan indtaste fx. www.minside.dk/gaestebog.php?id=3 i browseren.

Først skal du oprette forbindelse til serveren:

$forb = mysql_connect("server", "brugernavn", "kodeord");
mysql_select_db("database");

Derefter udskrive alle beskederne:

$result = mysql_query("select * from Indlaeg WHERE GaestebogId='".$_GET["id"]."'");

while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<div>".row["Tekst"]."</div>";
}

Dette kunne du også have læst dig til på http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlkontakt/ ...

Du kan læse mere om gæstebøger incl. en guide på http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/ . Ellers prøv at søge på "guestbook tutorial" o.lign.

tak. jeg prøver at kigge på det.

<< < 123 > >>
t