gæstebogs host

Tags:    php

<< < 123 > >>
hej jeg søger et script til at hoste gæstebøger. nogen der kan hjælpe mig.

22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det bedste du kan gøre er at kode en masse scripts. Fra helt simple, til lidt mere komplekse med tiden. Og under hele processen støtte dig op af udvikleren.dk eller lignende fora. Det er utroligt meget hjælp man kan få herfra. Når du bliver mere erfaren vil du opdage at du kan genbruge andres løsninger, og kan derfor undlade selv at spørge, men bare søge fora for lignende spørgsmål, og så rette til der hvor der skal rettes.

Go for it :)

Det du skal er selvfølgelig at følge www.webcafe.dk's artikler om php. Den er meget fuldført og efter du har læst den kan du det basice forsikre jeg dig om!

Så bør du iøvrigt også lære at bruge MySQL og PhpMyAdmin, da php uden det er smør uden brød! Det får du nemlig brug for hvis din side skal gemme informationer eksempel indlæg i en gæstebog. Det kan du også læse en artikel om på webcafe.dk ellers er det også meget let at forstå!

Så bør du læse nogle artikler her på udvikleren.dk og starte med at lave nogle enkle ting til din hjemmeside. Jeg er ikke i tvivl om at du da også gerne vil have en counter, loginsystem og andet på din side! Og det ville jeg starte med!

Nå du skal til at lave gæstebogen skal du bare starte med at lave en personlig gæstebog til din ejen hjemmeside. Derefter tilføje et nyt felt i din database. Vær gæstebog skal så have et tal i det felt som så kan bruges i koden ved at sætte
WHERE felt = 'tal' i din MySQL kode

hvis vi nu siger at der er en gæstebog har id 1 og en gæstebog der har id 2. i gæstebogen med id 1 er der en kommentar hvori der står hej. i gæstebogen med id 2 er der en kommentar hvori der står ha. de to Kommentare må ikke stå i samme gæstebog. hvordan gør jeg det.

Jeg vil foreslå at du deler databasen op i 3 tabeller:

Brugere
-Id type=Int ;Id på bruger
-Navn type=Varchar(255) ;brugerens navn
-Kodeord type=Varchar(255) ;brugerens kodeord

Gaesteboeger
-Id type=Int ;Gæstebogens id
-BrugerId type=Int ;Gæstebogens ejer med reference til Brugere.Id
-Navn type=Vachar(255) ;Gæstebogens navn

Indlaeg
-Id type=Int ;Indlaegets id
-GaestebogId type=Int ;Gæstebogen hvor indlaeget er skrevet
-Tekst type=longtext ;Indholdet af beskeden

Der kan selvfølgelig tilføjes en hel del mere som f.eks. Indlaeg.afsender m.f., men dette skulle give den grundlægende idé.

Til at finde alle indlægende til en gæstebog med id=2, skriver man "SELECT * FROM Indlaeg WHERE GaestebogId = '2'"

Du kan da selv lave din egen gæstebog og altså hoste den selv. Det er faktisk virkelig let. Alle der er interesseret i hjemmesider bør også lære PHP (evt. ASP). Det er imponerende let at lave sit eget system. Også Login, Counter, Polls osv...

Men hvis du søger en allerede lavede poll skal jeg da selvfølgelig informerer at vores alles Kasper Taangard (ejeren af siden her) har lavet en yders udmærket hjemmesider med allerede lavede systemer:
http://www.hostedscripts.dk/

Også en gæstebog findes der på siden:
http://www.hostedscripts.dk/guestbook/
Se demo her:
http://www.hostedscripts.dk/guestbook/gb.php?uid=1

jeg mente at jeg ville have et script der gør det mugligt at besøgende på hjemmesiden kan oprette en gæstebog. ligesom på zip.dk/gaeste

Okay. Ja det er ikke særlig svært - men det kræver altså at du går igang med at lære php. Hvis du begynder at blive god vil du hurtigt finde ud af at det er meget let. Man kan selvfølgelig også i ASP.

Nå gæstebogen er lavet kan man sikkert godt benytte noget JavaScript, men det letteste er så bare at få brugen til at sætte et frame op som linker til din side...

Lær PHP! Det kræver lidt viden, og kender ikke udmebart nogen side som har giver en kode som gør at den andens hjemmeside kan give en tredje en gæstebog. Lyder også lang ude. Erko bør du selv lave koden.

jeg kan php men jeg er ikke så god at jeg selv kan lave koder. ved du hvor man kan lære at blive php koder.

Ved at læse bøger, tutorials/guides på nettet osv. Og så bare ellers kode en masse.

er der nogen der ved hvor jeg kan få en Færdiglavet udgave af det som jeg søger.

jeg har læst webcafe's artikler og jeg kan også godt bruge phpmyadmin og mysql men kan du ikke lige forklare det der med WHERE felt = 'tal' lidt mere.:S

<< < 123 > >>
t