Jeg prøvede her i dag et spil kaldet slime soccer. (Spillet kan prøves, og source koden downloades på
http://fractal.leet.net.au/page.php?page=wcss )
Som det kan ses på både source kode og når man spiller spillet, er der ikke gjort så meget ud af den kunstige intellegens. Så jeg tænkte på om det ville have nogen interesse at være med i en turnering om hvem der kan lave den bedste AI?
Præmierne vil være 1000 up til nr. 1, 500 til nr. 2 og 200 til nr. 3.
Der vil dog ikke blive afholdt noget hvis ikke der er minimum 5-10 deltagere.
Jeg har lavet en lille modificering så man kan spille mod den indbyggede AI:
http://start.frac.dk/WorldCupSoccerSlimeAI.java (45kb), og funktionen der skal ændres er controlP1v0().
Og så lidt teknisk information:
Variabler:
p1Score : spiller1's score
p2Score : spiller2's score
p1X : spiller1's position x
p1Y : spiller1's position y
p2X : spiller2's position x
p2Y : spiller2's position y
p1OldX : spiller1's gamle position x
p1OldY : spiller1's gamle position y
p2OldX : spiller2's gamle position x
p2OldY : spiller2's gamle position y
p1XV : spiller1's fart i x-aksen
p1YV : spiller1's fart i y-aksen
p2XV : spiller2's fart i x-aksen
p2YV : spiller2's fart i y-aksen
ballX : boldens x position
ballY : boldens y position
ballVX : boldens fart i x-aksen
ballVY : boldens fart i y-aksen
ballOldX : boldens gamle x position
ballOldY : boldens gamle y position
fP1Sticky : skal spiller1 holde fast i bolden?
fP2Sticky : skal spiller2 holde fast i bolden?
p1TouchingGoal : hvor lang tid har spiller1 været ind i målet?
p2TouchingGoal : hvor lang tid har spiller2 været ind i målet?
SMILE_DIFF : det antal mål man skal have mere end det andet hold for at slimyen smiler
DAMPING : hvor mange 10. dele af farten fjernes ikke når der kommer sammenstød med jorden
MAX_TICKS_TOUCHING_GOAL : hvor lang tid man må være i målet
JUMPVEL : hvor meget kraft slimyen har når den hopper
SLIMEVEL : hastigheden slimyen har
GRAVITY : tyngdekraften
Funktioner:
MoveSlimers() : Flytter slimyen, og kører AIen
controlP2v0() : Den første AI (kvalifikation)
controlP2v1() : Den anden AI (kvart finalen)
controlP2v2() : Den tredje AI (semi finalen)
controlP2v3() : Den fjerde AI (finalen)
controlP1v0() : Din AI