Simpel brug af Query String

Tags:    php

Hej allesammen!

Jeg har lavet et mindre site m. PHP.

Menuen (og strukturen) ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Vha. includes går den igennem på samtlige 4 sider.

Men jeg kunne godt tænkte mig, at opbygge den vha. Query Strings fx. index.php, index.php?page=products, index.php?page=about index.php?page=contact

Dog er jeg lidt på bar bund... Jeg er kommet så langt

Fold kodeboks ind/udKode 
Men hvad mangler jeg for, at det skal fungere?

Indlæg senest redigeret d. 23.05.2006 16:30 af Bruger #8860
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror jeg ville gøre det på lidt en anden måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

På den måde vil den echo'e det valgte hvis $page indeholder en af mulighederne, og ellers bare echo'e index.php. Jeg forstår dog ikke helt hvordan du vil gøre det, for på den måde udskriver du bare sidernes adresse. Du bør måske overvejer at bruge en include i stedet.

Er det kke bare at ændre i din menu

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så din kode i index.php til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Vil jeg tro

Indlæg senest redigeret d. 23.05.2006 16:46 af Bruger #5582
Er det kke bare at ændre i din menu

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så din kode i index.php til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Vil jeg tro

Nej, der skal mere til end det...

Jeg tror jeg ville gøre det på lidt en anden måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

På den måde vil den echo'e det valgte hvis $page indeholder en af mulighederne, og ellers bare echo'e index.php. Jeg forstår dog ikke helt hvordan du vil gøre det, for på den måde udskriver du bare sidernes adresse. Du bør måske overvejer at bruge en include i stedet.

På hvilken måde kan jeg bruge includes i forbindel med querystrings?

Du skal lave den switch sætning, lave en global index.php som har din sides design. I selve designet har du inkludet en menu og en pages side. Menuen indholder dine links som sender dig til index.php med den valgte querstring, og pages.php indholder så din switch sætning. På den måde finder den hele tiden den side som du vil have og indsætter den valgte side på din index.php. Sådan plejer jeg at gøre og det virker perfekt.

-> Martin Slot og Emil Bjerglund Pedersen

Kan i prøve at konkretisere det yderlige - evt. med brug af eksempler... Det kan være jeg er lidt tungnem, men jeg fatter ikke hvad jeg skal... Tak!! :lol::lol::lol:

t