Min sides teme skal bestemmes af en cookie

Tags:    php

hej.
hvis min sides teme skal bestemmes af en cookie, hvad gør jeg så? har prøvet nogle muligheder, men kunne ikke lige få det til at funge...

Lad os gøre det enkelt:

index.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg havde forestillet mig en mappe der hed sort, og en der hed hvid, og så har de begge et billede der hed 'tema.jpg' i hver, hvor at sort's tema.jpg var et sort billede, og ligeså med hvid's. Så når man har valgt sort eller hvid til cookien, så loader den det rigtig farvede billede.

Håber man kan forstå det :)

på forhånd tak, Andy

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du lyder som en der har fat i hvad det er du vil, og derfor vil jeg give dig et simpelt hint til hvordan du kan komme videre, http://dk.php.net/manual/en/function.setcookie.php
Her står der hvordan man henter en cookie ned. Der er også nogle eksempler (eksempel 1 på førnævnte link). Så simpelt kan det gøres. Håber du kan bruge det.

har faktisk prøvet at lave noget fra præcis samme side... den lavede ikke cookierne, og skriver det der med at "header allready sent out"... osv. det var derfor jeg spurgte om hjælp :)

Det er fordi du har sat koden efter du har skrevet noget output. Du kan (underligt nok :D) ikke ændre headers efter de er sendt.

Ja det er fordi du allerede har sendt headeren. Du skal sørge for at din kode står helt i toppen af dit script eller bruge nogle flush metoder, http://dk.php.net/manual/en/function.flush.php

ok, jeg vil lige tjekke det ud :)

okay, det her er hvad jeg har lavet (lidt rodet):

theme.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

black/index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

black/index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

delete.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

hvorfor duer det ikke? kan nogen finde fejlen?

I delete.php udskrives der data (<a href osv>;) før setcookie. Det kan ikke lade sig gøre.

ja ok, tak. men det er stadig rimelig ligemeget når den ikke vil skrive cookien :S

t