Er den tom?

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hej allesammen. Jeg har et problem.

Jeg har et forum. Når der er en person som har skrevet en besked i forummet er det meningen at hans billed skal vises ved siden af. Hvis han ikke har oplyst et billed skal billeder/mangler.jpg vises istedet..

Her er koden er det udsnit af koden som problemet ligger i

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at linien if rs6.eof or rs6.bof ikke virker. Den tjekker ikke om der er et indhold i feltet "Billed". Lige meget om der er et indhold eller ej så hvis den <%=rs6("Billed")%>. Det er jo ikke meningen. Det er meningen at <%=rs6("Billed")%> kun skal vises hvis der er et billed. Ellers skal billeder/mangler.jpg vises. Nogen der ved hvad jeg gør galt?

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
smid lige hele ASP koden for siden

Ved ikke hundred hvad fejlen har været men nu virker det....

kan det passe at når man skriver sådan her:
Set rs6 = conn.Execute("select Billed From Privat where Pid = " & rs1("Brugerid") & " ")
Så kan man kun bruge rs6("Billed") én gang?
Altså hvorimod hvis du erstatter Billed med * i sql sætningen så kan man bruge rs6("Billed") så mange gange man vil

Sådan ser det i hvertfald ud. Efter at erstatte Billed med * og ligge rs6("Billed") i en variabel og så tjekke længden/indholdet af variablen så virker det i hvert fald. Så der var ikke rigtig nogen der af jer der fandt fejlen. Men mange tak for hjælpen. Derfor har jeg valgt at fordele de 50 point til dem som jeg har vuderet har kommet med de beste bud.

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2006 16:34 af Bruger #6475
<< < 12 > >>
t