At hente data fra en table

Tags:    databaser

min table ser sådan ud:

[nummer] [titel] [poster] [indhold] [tidspungt]
post...
post...
post...

hvis jeg fx kun skal bruge data fra felterne [titel] [poster] [indhold] og [tidspungt] i en af mine poster.

hvor jeg så bruger [nummer] til at bestemme hvad for en post den skal hente dataen fra, hvordan skal min php kode så se ud?

Jeg prøvede at følge nogle eksempler på mysql.com men kan ikke få dem til at virke.

Det er kun [indhold] der bruger TEKST, de andre felter har jeg sat til varchar(20).

Hvis du mener hvordan en SQL sætning ville se ud, og ikke hvordan din php kode skal se ud, så er her et bud:

select [titel], [poster], [indhold], [tidspungt] from min_table where [nummer] = 1001

Du erstatter "min_table" med navnet på din tabel (som jeg ikke kan se nogen steder), og "1001" erstattes med værdien på nummer i den post du vil hente.

jeg har lige lavet en php kode jeg håber du kan bruge. du skal selv lige ændre: server, brugernavn, kodeord og database til dine egne oplysninger. jeg ved ikke om koden dur, jeg har nemlig ikke testet den
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu er det ikke så meget at hente data, jeg har både fundet ud af at skrive og hente siden sidst.

Nu er det mere at endre data, nu har jeg ikke set på det nogle mådener men jeg kom frem til at slette dataen og skrive den igen + endringer var en god løsning.

Men er det ikke muligt at endre dataen, det virker jo lidt besværligt på den anden måde.

t