forum hvordan

Tags:    php

hvordan koder man sit eget forum.
eller hvor finder man et meget simpelt forum som opfylder disse krav.
1. Ingen bruger oprettelse
2. forsiden skal vise hoved overskrifter, herunder skal man så kunne oprette spørgsmål.
3. det skal kune sættes ind på min side således jeg kan sætte min menu til venstre og have en menu i toppen.

er der nogen som kender et script jeg kan download.
jeg har kigget på phpbb, men der er bruger oprettelse og man kan ikke indsætte sine egne menuer.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
phpBB er ganske rigtigt med bruger oprettelse. Men herligt er det jo, at det er open source, og dermed kan du rette koden som du vil, og fjerne denne brugeroprettelse. - og indsætte egne menuer. Hvis du ved hvad du gør.

Du lyder ikke som om du har megen erfaring med php, så jeg vil råde dig til at starte med at lave et nyhedsscript. Det vil lære dig principperne i database-indtastniger/utræk. Med en lille justering på koden vil du sidenhen kunne lave dit nyhedsscript om til det forum du efterspørger.

Held og lykke :)

per: det er rigtigt jeg ikke kender meget til php men har selv prøvet at lave en gæstebog for at få lidt kendskab til det.
hvad mener du helt bestemt med et nyhedsscript.

Nick.
det ser fint ud, men jeg ved intet om hvordan man kun udtrækker de tråde i comments hvis postid er det samme som id fra posts.

Her er et eksempel på mysqlqueries på siden hvor tråden samt kommentarene vises:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det har hjulpet dig lidt på vej...

Du skal bruge to tabeller i databasen:
posts og comments

posts skal se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

comments således:
Fold kodeboks ind/udKode 

På forsiden trækker du dataene ud fra posts og udskriver, med et link til at vise hele tråden samt kommentarene.

På visningssiden, skal du udtrække alle informationer om tråden fra posts og comments.
Det er vigtigt du kun udtrækker de tråde i comments hvis postid er det samme som id fra posts.

Håber det kan være en lille hjælp.

per: det er rigtigt jeg ikke kender meget til php men har selv prøvet at lave en gæstebog for at få lidt kendskab til det.
hvad mener du helt bestemt med et nyhedsscript.

Nick.
det ser fint ud, men jeg ved intet om hvordan man kun udtrækker de tråde i comments hvis postid er det samme som id fra posts.

t