Kommandolinjen Sprog

Tags:    programmering

Hej

Dette er godt nok ikke en programmeringsspørgsmål, men jeg håber at der er nogen, der kan hjælpe alligevel.

Er der en måde at sætte værktøjslinjen sprog til at ændre tastaturlayoutet globalt? Jeg er efterhånden godt pissetræt af at windows mener at den skal hjælpe mig med at skifte layout når jeg skifter vindue. Også gerne skifte layout når jeg skifter tilbage til en vindue jeg har angivet sproget i en gang.

Ligenu tilføjer og fjerner jeg sproget hver gang jeg skal skifte og det er en lidt kedelig proces.

Håber der er nogen, der kan hjælpe.

kenneth

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du højreklikker blot på den og vælger instillinger
Øverst står der standardsprog, hvor du dermed kan ændre standardssproget...

Er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål korrekt,
men jeg går ud fra det er windows xp du har fat i...

prøv:

start -> kontrolpanel

tryk på "Internationale og sproglige indstillinger"

vælg fanebladet (i toppen) "Sprog".

tryk på knappen "Detaljer"

Her er et valg af muligheder for at stoppe maskinen i at skifte sprog.

1. Vælg dit standard sprog : "Dansk"

2. Fjerne sprog du ikke bruger.

3. Tryk knappe Værktøjslinie sprog, og afkryds "Slå advancerede sprog-tjenester fra."

Hvis det ikk virker efter det, har du en seriøs mærkelig computer. :D

Mjaeh, men det gør ikke helt hvad jeg gerne vil have, for det sætter indstillingen på det program jeg derefter starter. Og jeg kan sagtens ende med en masse programmer, der bruger forskellige sprog.

Det jeg savner en funtion, der ikke bare ændrer sproget i mit aktive vindue eller programmet jeg efterfølgende starter, men som ændrer det over hele linjen i alle vinduer, så jeg slipper for at tænkte på hvilket sprog, der er tilknyttet hvilket vindue.

Tjah, det ser ud til at det er endnu en af de ting man ikke kan gøre i windows. Det betyder såmænd ikke så meget længere, da jo tættere jeg kommer på sommerferien jo tættere kommer jeg på at kunne køre linux igen.

Den bedste mulighed jeg har fundet har været at sætte en genvejstast til at skifte mellem sprogene (default ALT + SHIFT) og så håbe på at Windows lader mig være i fred med mine sprogvalg.

Men tak for svarene og undskyld den lange svartid. Det er hvad der sker når man flytter lejlighed og prøve Telia som udbyder...

t