Jeg (en .Net-rookie) har problemer med at lave et website, som gerne skulle kunne bruge klasser, der er oprettet "udenfor" website-projektet (fx fra et Class Library project). Jeg bruger VS.2005.
(Jeg skal helt præcis lave et projekt, hvor jeg både gerne vil teste nogle klasser vha. en konsol-app. og vil lave et lille website, der tester nogle andre klasser.)
Her er den forklaring på hvad jeg allerede har forsøgt med som bedste bud:Jeg gør flg.:
- Opretter nyt projekt i form af Class Library (som så også bliver den nye Solution)
- Opretter nye klasser heri, fx Udlån i filen Udlån.cs
- Opretter nyt Console-app.-projekt med bl.a. en Program.cs der fungerer som en slags controller (der tester nogle klasser)
- jeg trykker Add->Excisting Item.. og vælger Udlån.cs
Hurra! Nu kan jeg efterfølgende fint oprette nye objekter i min Console-app ud fra klassen Udlån (og det kan endda starte op når jeg sætter console-app. som Startup Project).
MIT PROBLEM ER at gøre noget tilsvarende for websitet:
- Jeg Opretter nyt projekt: website
- Opretter fx en knap og får en codebehind-fil til den event der skal indtræffe ved klik på knappen
- jeg trykker Add->Excisting Item.. og vælger Udlån.cs
- i den event, der hører til tryk på knappen forsøger jeg så at oprette et objekt ud fra Udlån-klassen, men NEJ. "Stavekontrollen" genkender ikke Udlån og compileren skriver:
The type or namespace name 'Udlån' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Hvad gør jeg forkert?
- Hvordan kan jeg bruge de eksisterende klasser i website-projektet?
På forhånd MANGE tak!