HVordan får jeg mit website til at "kende" klasser som ligger "udenfor"?

Tags:    asp.net

Jeg (en .Net-rookie) har problemer med at lave et website, som gerne skulle kunne bruge klasser, der er oprettet "udenfor" website-projektet (fx fra et Class Library project). Jeg bruger VS.2005.

(Jeg skal helt præcis lave et projekt, hvor jeg både gerne vil teste nogle klasser vha. en konsol-app. og vil lave et lille website, der tester nogle andre klasser.)

Her er den forklaring på hvad jeg allerede har forsøgt med som bedste bud:

Jeg gør flg.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hurra! Nu kan jeg efterfølgende fint oprette nye objekter i min Console-app ud fra klassen Udlån (og det kan endda starte op når jeg sætter console-app. som Startup Project).

MIT PROBLEM ER at gøre noget tilsvarende for websitet:
- Jeg Opretter nyt projekt: website
- Opretter fx en knap og får en codebehind-fil til den event der skal indtræffe ved klik på knappen
- jeg trykker Add->Excisting Item.. og vælger Udlån.cs
- i den event, der hører til tryk på knappen forsøger jeg så at oprette et objekt ud fra Udlån-klassen, men NEJ. "Stavekontrollen" genkender ikke Udlån og compileren skriver:
The type or namespace name 'Udlån' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Hvad gør jeg forkert?
- Hvordan kan jeg bruge de eksisterende klasser i website-projektet?

På forhånd MANGE tak! :B

(OK, at kalde min step-by-step forklaring p hvad jeg gør for "kode" er nok lidt over målet :D )

Hej,

Hvis dit projekt er et Class Library, så bør du tilføje DLL'en filen til dine andre projekter, det er sådan man genbruger et Class Lib flere steder :)

Hvis du blot vil bruge en eksisterende klasse i et webprojekt, så husk at tilføje den til App_Code folderen.

Mvh.

Kasper (TSW)

Husk Namespacing også :)

Det letteste er at bygge en .dll fil, der indeholder dine klasser og så lave en association på samme måde som du har forsøgt hidtil.

Husk namespacing (siger jeg igen)

t