"Opretter" ikke en side 2

Tags:    php

Hej alle

Jeg har et nyheds-system hvor jeg har sat den til at vise 10 nyheder pr. side.
Men nu har jeg 11, og når jeg så trykker på side 2 viser den ikke side 2. Min kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber nogen kan hjælpe :S

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Såvidt jeg kan se er der ingen steder hvor du fortæller php at den skal finde ud af hvilken side den er på...

Ok skal prøve og hjælpe lidt se i koden og følg kommentarene

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du får rettet disse tingene burde det fungere, er det milan siden? i så fald har du ifølge kildekoden jo startet formen osv...

Hej Viktor

Jeg vil efter et hurtigt kig skyde på at din $show ikke bliver fanget af siden... prøv eventuelt en

print("show har værdien $show");

lige efter din <select> boks. hvis den ikke returnerer noget er $show ikke opfanget. Dette kan gøres på flere måder når du bruger $show flere gange i siden vil jeg foreslå at du gør det laver en request på den i toppen af siden :

$show = $_REQUEST['show'];

I tillæg kan jeg ikke se at din <form> og <select> er startet på din kode men dette går jeg ud fra er en copy-paste fejl. For ellers ligger fejlen jo helt klart der!

Håber du får det til at fungere nu ;)

Lars > Eftersom jeg er ny til PHP, kan jeg så ikke få dig til at rette koden for mig, og skrive hvad det er du laver?

Lars > Ja det er i milan siden..

Lars > Hmmm, har tjekket det nu, og det ser ud til at virke :D
Så du må vel hellere få dine points? :)

Lars > Hmmm, har tjekket det nu, og det ser ud til at virke :D

Det var fedt hvad var det som manglede/var galt ?

Så du må vel hellere få dine points? :)

Tak for det :p

Lars > Det var det andet du rettede. Altså der hvor jeg havde glemt at starte <form> og <select> :$

t