Forkert i IE

Tags:    html css

Hey alle udviklere.

Er i gang med at lave en ny hjemmeside, og her er jeg fra starten gået i gang med at optimere den for IE/Firefox, siden ser ud som den skal i Firefox, men i IE ser den forkert ud.

Link til hjemmeside: http://www.ungesproblemer.dk/Ny%20mappe/

Se den gerne i IE og Firefox.

Link til navigation css: http://www.ungesproblemer.dk/Ny%20mappe/navigation.css

Håber i kan hjælpe, for kan ikke selv se fejlen. :(

Mvh.
Peter

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg ved ikke hvorfor, men IE har det med at tolke "100%" som en halv centimeter fra kanten. Altså ikke 100%. Jeg synes også det er pisse irriterende, men jeg kender ikke rigtig nogen løsning.

jeg ved ikke hvorfor, men IE har det med at tolke "100%" som en halv centimeter fra kanten. Altså ikke 100%. Jeg synes også det er pisse irriterende, men jeg kender ikke rigtig nogen løsning.

Hvornår? Det er ikke bare pga. du ikke anvender noget a la html, body { margin:0; padding:0; } ?

Problemet i dette tilfælde bunder dog i noget helt andet, nemlig at #subnavlist er indeholdt i et floated element. Og det stykke border'en er kortere i IE6 (ikke 7B2!), svarer til det stykke listen er rykket ind med pr. default. Dvs. fx jo flere punkter der er i #navlist før det aktive, desto kortere vil border'en være.

Jeg mindes aldrig at have set dette problem før, men tvivler på der er nogen god måde at fikse det på (der skal nok lidt DOM-scripting til).

IE6 har generelt rigtig mange bugs omkring float-håndteringen (og følger desuden ikke CSS2 særligt godt -- på dette punkt heller). Og desværre vil en del af disse stadigvæk være i finde i IE7 (faktisk fandt jeg endda for nyligt en forholdsvis slem ny en i beta'en, som det er ret usikkert de tør fikse inden næste version). Og mens jeg legede lidt med denne menu, fandt jeg ud af der såmænd også er et andet problem med den, som ikke er fikset på en ordenlig måde (det kan dog klares ved at fjerne lidt CSS og tilføje et wrapper-element omkring #subnavlist -- men pænt er det jo ikke). Så jeg vil foreslå dig bare at finde eller lave et andet menudesign. Og så forresten at få siden til at validere...

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2006 07:25 af Bruger #4907
Hvad er det lige du mener der er forkert?. eneste helt klare fejl jeg kan se er i fonten i h1 tagget der bruger du en font som IE(windows) ikke genkender og derfor reverter til body fonten(default)

Hvad er det lige du mener der er forkert?. eneste helt klare fejl jeg kan se er i fonten i h1 tagget der bruger du en font som IE(windows) ikke genkender og derfor reverter til body fonten(default)

Den nederste border i navigationen går ikke helt ud til højre side i IE, det irriterer mig gevaldigt, da det er en detalje som gør siden eller navigationen "perfekt".

jeg vil, endnu uden at have set siden, anbefale dig hurtigst muligt at omdøbe folderen til noget andet, i ét ord.

Jo, men jeg havde lidt travlt da jeg skulle poste tråden så testede bare om linket duede med mellemrum og så tænkte jeg fint nok. :)...

Ingen løsninger?:'(

t