Hjælp til jeopardy prog....

Tags:    delphi

jeg skal lave et jeopardy program... jeg har fået lavet selve layoutet... men mangler at vide hvordan man skriver til en fil... sådan at jeg kan have 3 kategorier og derfra skal der være random spørgsmål som man så manuelt kan udskifte ved hjælp af en tekstfil.. så man altså selv bestemmer spørgsmålene..


mange tak f hjælpen på forhånd



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg skal lave et jeopardy program... jeg har fået lavet selve layoutet... men mangler at vide hvordan man skriver til en fil... sådan at jeg kan have 3 kategorier og derfra skal der være random spørgsmål som man så manuelt kan udskifte ved hjælp af en tekstfil.. så man altså selv bestemmer spørgsmålene..mange tak f hjælpen på forhånd


Du kan jo lave noget avanceret stuff med XML filer og så'n.. Eller du kan jo bruge de gode gammeldags INI filer :). De er så dejligt lette at arbejde med. Her er noget til at skrive et par spørgsmål med, og så noget kode der indlæser alle dine spørgsmål som referencer, i en TStringList. Derfra er det let at vælge et spørgsmål (random) fra den stringlist, læse det fra Inifilen, og så bruge det i programmet. Husk "Inifiles" i din uses.

Skriv:
Fold kodeboks ind/udKode 


Nu skriver vi så noget kode der kan læse dine spørgsmål fra filen. Den tager simpelthen ALLE spørgsmål der er oprettet i din Ini fil, og tilføjer dem til en TStringList.

Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har ikke testet koden (sidder på skolen), men den burde virke, ellers må du lige spørge igen :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster[Redigeret d. 06/02-03 12:14:09 af Kasper (TSW)][Redigeret d. 06/02-03 12:14:38 af Kasper (TSW)]



Skal man kunne skrive sine besvarelser, som f.eks. i en editbox, eller er der bare valgmuligheder, for ellers har jeg måske en algoritme, der kan hjælpe alle os der ikke stave sjå got



t