Loader fra database - ændrer database - men loader ikke det nye indhold!?

Tags:    php

hej, jeg har mig en database med nogle oplysninger.

jeg har kun 1 fil. og den ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg åbner denne, så loader den fx: ole bole

men hvis jeg går ind i databasen og ændrer indholdet fra ole bole til fx: hej med dig, og går ind på min phpfil igen, så loader den stadig ole bole?!?! hvorfor ?

hvis jeg så trykker "F5" - så loader den så det rigtige hej med dig. men det burde da ikke være nødvendigt at skulle hen og trykke "F5". er der noget i min kode der er forkert ?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jo det er nødvendigt at trykke F5... du kan ikke skrive i en database og så hente de værdier du har skrevet frem... det kræver at du hvergang åbner og lukke databasen... Koder selv mest ASP, men der løses det problem med at man redirecter mellem først den side der henter og skrive og den sider der henter uden at skrive...

Hvis du endelig kun vil have det i en fil skal du i det mindste lave din nye query efter du har skrevet til databasen... men igen er ikke haj til PHP

Ok. Det med "redirect", ved jeg ikke helt hvor og hvordan jeg skal flette ind. Det kan være at jeg skal forklare hele min opsætning, for så kan det være at der er nogen der har et trick til hvordan det kan løses lidt enkelt.

Jeg har indexfilen, som har et link der refererer til min loader.

Min loader ser således ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er de 2 jeg har gang i.

Når jeg går ind på min indexfil, og klikker mig videre til min "loader" (via almindelig <a href="loader.php">;) - så henter den indhold fra databasen.

HVIS jeg klikker på min "tilbage til indexfil-knap" som bare er almindelig <a href="index.php">, så kommer jeg naturligvis tilbage til index-filen. MEEN! - hvis jeg nu ændrer indholdet i databasen, og så klikker på min "loader" igen og kommer ind på loadersiden så er det stadig det gamle indhold fra før jeg ændrede databasen! hvis jeg nu trykker F5 så opdaterer den siden, og det nye indhold fra databasen kommer nu frem!

Jeg kan opnå at se resultatet på en anden måde også:
Trykker mig ind på "loader" fra min "index", lukker siden ned. ændrer indholdet i databasen. åbner "index" og klikker mig videre til "loader". Nu er det det rigtige indhold.

Men hvordan kan det her virke UDEN at jeg enten skal trykke F5, eller lukke min side ned!?

t