Kalender i Delphi?

Tags:    delphi

Jeg er ved at lave et slags kalender-program i Delphi.
Jeg bruger TCalendar, der er under samples, jeg har prøvet en del løsninger,
men ingen af dem virker.
Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal lave det.

Jeg tror måske, at en database af en slags vil være løsningen, men jeg aner ikke hvordan
sådan en virker.

Du har nok allerede nu gættet, at jeg er temmelig ny.

På forhånd mange tak.

'Christian Borelli


--- aka. Alabama-Man



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej ;)

Det ville nok være en start at fortælle os hvilken slags "kalender-program" du vil lave :)

Derefter kan vi sikkert hjælpe dig...

- Nick - cnn@pc.dk



Det er et program, hvor man trykker på en dato i en kalender, og derefter kommer den tekst, som man en anden dag har skrevet ind, frem i en TMemo, eller noget andet.
Faktisk havde jeg planlagt, at der var to ruder, en til lektier, og en til aftaler,
ret god idé synes jeg selv, men det er lidt en bagatel.

Jeg ville blive meget glad, hvis du havde et forslag, til hvordan jeg kan gøre.


Christian Borelli - christianbk@hotmail.com



Mit råd er: Sæt dig lidt ind i Databaser (DB) og hvilke muligheder Delphi har i forbindelse med DB. Det er simpelthen et must at du ved lidt om dét inden du fortsætter. Jeg er sikker på at så snart du læser lidt DB, så kommer resten også til dig.


Mvh.



Sådan et program et program, som du beskriver sad jeg og lavede igår (det er ikk helt færdigt. Der er ganske få afvigelser i funktionaliteten, f.eks. er jeg ved at udbygge mit program med et skoleskema) Jeg bruger ikke alle de der database komponenter, men tilgengæld en masse logik og en flad txt fil, Du siger lige til hvis jeg skal sende sovsen til dig.

ps
hvis du er begynder er database komponenterne er helvede, efter min mening (er ikk synderlig skrap til dem selv)



t