HJÆÆÆÆÆÆÆLP ... Nu!!!

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Jeg skal lave noget jeg ikke helt ved hvad er, men lidt som windowsupdate.microsoft.com , men også med styresystem til?!?

Er der nogen der ved hvordan man gør det?

Nu!

Vigtigt!! Det SKAL være mit eget OS og opdateringssystem, ikke noget rip-off, det siger min kunde.

25 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er denne tråd seriøs? Har du nogensinde prøvet at lave et styresystem før?

At lave et OS, med update og multimedia, uden at bruge licenseret SW, på 2 uger lyder meget seriøst.

Det er muligt at få fat i SuSE sourcekode, men tror du vil få meget svært ved at lave et styresystem helt fra bunden... YOU er bygget meget godt ind i SuSE, som er bygget over Linux kernen...

Det du beskriver er nærmest som en umulighed... og hvis det lykkedes dig at lave et system på 2 uger, som bare fungere nogenlunde, så husk at sig til din kunde at du midst skal have 100.000 kr for det... med evner til at lave et system på så kort tid kan du ikke forlange mindre...

Før du går i gang skal du måske først overveje følgende
Hvad er mine evner inde for C++ og assembler
Har jeg et fuldt overblik over hva der sker i en computer når en starter op?
Ved jeg til fulde hvilke processer det kræver for at holde et system kørende?
Ved jeg hvordan software snakker sammen med hardware?

men held og lykke :D

Er denne tråd seriøs? Har du nogensinde prøvet at lave et styresystem før?

Nej, jeg har ikke prøvet at lave et OS før ... ellers ville jeg da heller ikke spørge .. doo!

At lave et OS, med update og multimedia, uden at bruge licenseret SW, på 2 uger lyder meget seriøst.

Endelig en der forstår mig.

Det er muligt at få fat i SuSE sourcekode, men tror du vil få meget svært ved at lave et styresystem helt fra bunden... YOU er bygget meget godt ind i SuSE, som er bygget over Linux kernen...

Det må godt være svært.

Det du beskriver er nærmest som en umulighed... og hvis det lykkedes dig at lave et system på 2 uger, som bare fungere nogenlunde, så husk at sig til din kunde at du midst skal have 100.000 kr for det... med evner til at lave et system på så kort tid kan du ikke forlange mindre...

Jeg havde faktisk tænkt mig noget mere i stil med 250.000 , og kunden er sikkert med på den.

Før du går i gang skal du måske først overveje følgende
Hvad er mine evner inde for C++ og assembler
Har jeg et fuldt overblik over hva der sker i en computer når en starter op?
Ved jeg til fulde hvilke processer det kræver for at holde et system kørende?
Ved jeg hvordan software snakker sammen med hardware?

Man skal ikke gå for længe med sine indfald og ideer.
Mange argumenterer mere og mere for agile udviklingsmetoder istedet for vandfaldsmetoderne, og så er det jo "money for functionality" istedet for "money for documentation", ikke?

men held og lykke :D

Tak.
Men kan nogen ikke snart hjælpe, istedet for bare at lire kommentarer af hele tiden?

Spørgsmålet er om du eller din kunde ikke har misforstået hinanden/hele idéen bag et OS.

Huh?
Det er vel ikke til at misforstå?
OS = Operativ System ... det system som styrer en computer.
Altså ... DOS, Windows, Linux ... den slags.

Hvis du skal bruge et program der skal styre hele computeren, med al dens hardware og samtidig være brugervenlig, med egen fungerende, automatisk update-site, sandsynligvis også virus- og spyware sikker, stabil, grafisk flot GUI, og kunne køre på 10-20 forskellige processorer, jamen så held og lykke! Det er umuligt at gøre ene mand på to uger, hverken Bill Gates eller Steve Jobs har gjort det endnu, og de har brugt over 20 år.

Tak.
Jeg ved ikke med Gates og Jobs, men måske havde de ikke adgang til udvikleren.dk dengang de startede.

Hvis du derimod skal bruge et program, der skal fungere som en brugervenlig base, hvor brugeren, eller i det her tilfælde din kunde, kan klikke på nogle knapper og indtaste nogle værdier i bokse, uden at kende funktionerne eller koden bagved, skal du bare udvikle et program med et fantastisk godt GUI (Graphical user interface), et program det er så brugervenligt at selv en uden erfaring med computerer kan bruge det. I det tilfælde:
Held og lykke!
Det kan du ikke sådan lige gøre, det er ikke umuligt, men på to uger er det ikke let.

Det skal ikke være let.
Jeg vil bare gerne have det foræret, er det svært at forstå?

Nu håber jeg ikke jeg har taget dig for seriøs, jeg har et eller andet sted svært ved at se hvordan dette kunne være en ægte tråd. Hvis det er, vil jeg anbefale dig at skrive på en anden måde herinde. Når du opretter en tråd med navnet "HJÆÆÆÆÆÆÆLP ... Nu!!!" sorterer mange tråden fra. Desuden har du ikke et direkte spørgsmål, når man læser tråden igennem kan man bare konkludere at du skal lave "noget du ikke helt ved hvad er" (som du selv så godt formulerer det), og man ved ikke helt hvad man skal svarer.

Det hedder svare, ikke svarer.

"hvad det er jeg vil have", jo, nu giver vi dig et hjemmestrikke multimedia-styresystem, med opdateringsside og driverer til grafik- og lydkort. Men også kun fordi du spørger så venligt, og fordi du giver os 1 up.

Så faldt ti-øren, og jeg siger mange tak.
Kan du ikke lave det i en zip, samlet med source kode og det hele, til download fra dit site?

Det kan godt være det er en god parodi... men den er ikke gennemført... hvis en parodi skal være sjov, så skal den være overdrevet urealistisk, så det er tydeligt at det for sjov... Det skal ikke ligne at det er et fuckhovede som andre n00bs, der stiller urimelige krav... og i og med at han kører den længere ud og opbygger hans krav som et spørgsmål til og under vejs ændrer til hvordan han skal lave det til at han vil have det foræret, så ødelægger han hele parodien...

Det er et dumt spørgsmål dette her, og Jonatan Hertel gør sig selv til grin!

Urealistisk? Nej, man følger blot denne tidsplan:

1. formiddag, browse efter et gratis OS uden licens man kan stjæle.
1. eftermiddag, omskrive OS'et så der ikke er nogen der kan se hvor man har stjålet det fra.

2. formiddag, browse efter IP og TCP stakke med netkort driver man kan stjæle.
2. eftermiddag, omskrive dette til at køre på ens HW, og så andre ikke kan se hvorfra det er stjålet.

3. dag, gøre det samme som ovenfor med en media player.

4. dag, få alle disse dele til at spille sammen.

5. Præsentere 1. prototype for chefen og drikke champagne.

6. formiddag, overbevise chefen om at du bebøver 20 forskellige PC'er til at teste, med 20 forskellige graffikkort, lydkort, netkort og processor.
6. eftermiddag, købe disse.

7. og 8. dag stjæle drivere til al denne HW, omskrive dem til ukendelighed.

9. formiddag teste.

9. eftermiddag, designe et fedt logo til protuktet.

10. dag, aflevere, gå i banken og drikke mere champagne.

Hvis du mangler hjælp til detaljer så siger du bare til.

<-- undskylder på forhånd hård tone -->

er du dum?

Svært at svare på.
Hvis jeg antog at ironi var alment udbredt i Danmark, så ja!

regner du seriøst med at der er nogen der vil lave flere år arbejde til dig for 1 up?????

Er det usædvanligt på udvikleren at forvente noget for ingenting?
Ofte er der mystiske "krav"/forventninger, selv uden en eneste UP. Og hvad værre er, så er alle jo ligeglade med UP's, så whats they point?

meget tyder på det er en joke dette her...

Du er nok hurtig.

og hvid det er en joke så tænk dig om en anden gang...
dette topic giver ingen mening, det er ikke sjovt og det sætter alle n00bs, som måske en gang imellem stiller dumme spørgsmål endnu længere ned end de er...

Øhh, jeg skal være så ærlig jeg kan.
Jeg tror ikke n00bs som ikke fatter at de kræver alt uden så meget som en lille forklaring på hvad omfanget de vil have er, ser ironien i dette her, og så er der ingen skade sket, vel?
(Eller er du en n00b da?)

kan se at du har meget erfaring med programmering, så det er tydeligt at du ikke er så dum, som du gør dig i dette topic...

Øhh, du kan se hvad jeg har skrevet.
Prøv at surfe lidt rundt på profilerne, og du vil se rigtig mange som har "erfaring" på 5 år, er eksperter i mere end halvdelen af deres teknologier, men måske ikke myndige endnu?

Du spilder både vores tid og din egen tid, og du bruger unødvendig plads på udviklerens server!!!!

1) Hvis du mener man ikke bliver set hvis man skriver sit subject i caps, hvordan kan jeg spilde din tid?
2) Wow, jeg tror efterhånden denne tråd kommer i nærheden af en brøkdel af en promille af den plads der spildes hver eneste uge med spørgsmål som desværre ikke havde den mindste humor i sig, men var lige så lidt realistiske :(

så tag dig samme, og lav noget seriøst i stedet for dette...
og hvis du har fået denne opgave så sig til din arbedgiver at han kan rende dig et vist sted hvis han tror på det er realistisk!!!

Javel, sir!

og nu vil jeg gerne have det up!!!

Nåå, det var der koen var begravet, muhahaha.
Som om du får den UP for sådan en kommentar.
Om igen.

<< < 123 > >>
t