HJÆÆÆÆÆÆÆLP ... Nu!!!

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Jeg skal lave noget jeg ikke helt ved hvad er, men lidt som windowsupdate.microsoft.com , men også med styresystem til?!?

Er der nogen der ved hvordan man gør det?

Nu!

Vigtigt!! Det SKAL være mit eget OS og opdateringssystem, ikke noget rip-off, det siger min kunde.

25 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Spørgsmålet er om du eller din kunde ikke har misforstået hinanden/hele idéen bag et OS.

Hvis du skal bruge et program der skal styre hele computeren, med al dens hardware og samtidig være brugervenlig, med egen fungerende, automatisk update-site, sandsynligvis også virus- og spyware sikker, stabil, grafisk flot GUI, og kunne køre på 10-20 forskellige processorer, jamen så held og lykke! Det er umuligt at gøre ene mand på to uger, hverken Bill Gates eller Steve Jobs har gjort det endnu, og de har brugt over 20 år.

Hvis du derimod skal bruge et program, der skal fungere som en brugervenlig base, hvor brugeren, eller i det her tilfælde din kunde, kan klikke på nogle knapper og indtaste nogle værdier i bokse, uden at kende funktionerne eller koden bagved, skal du bare udvikle et program med et fantastisk godt GUI (Graphical user interface), et program det er så brugervenligt at selv en uden erfaring med computerer kan bruge det. I det tilfælde:
Held og lykke!
Det kan du ikke sådan lige gøre, det er ikke umuligt, men på to uger er det ikke let.

Nu håber jeg ikke jeg har taget dig for seriøs, jeg har et eller andet sted svært ved at se hvordan dette kunne være en ægte tråd. Hvis det er, vil jeg anbefale dig at skrive på en anden måde herinde. Når du opretter en tråd med navnet "HJÆÆÆÆÆÆÆLP ... Nu!!!" sorterer mange tråden fra. Desuden har du ikke et direkte spørgsmål, når man læser tråden igennem kan man bare konkludere at du skal lave "noget du ikke helt ved hvad er" (som du selv så godt formulerer det), og man ved ikke helt hvad man skal svarer.
volapyk? Det er da rimeligt simpelt beskrevet, med eksempel på hvad det er jeg vil have.
Mit eget OS med tilhørende opdaterings site og diverse software pakker.
Er det svært at forstå?

"hvad det er jeg vil have", jo, nu giver vi dig et hjemmestrikke multimedia-styresystem, med opdateringsside og driverer til grafik- og lydkort. Men også kun fordi du spørger så venligt, og fordi du giver os 1 up.

...

<-- undskylder på forhånd hård tone -->

er du dum?
regner du seriøst med at der er nogen der vil lave flere år arbejde til dig for 1 up?????
meget tyder på det er en joke dette her...
og hvid det er en joke så tænk dig om en anden gang...
dette topic giver ingen mening, det er ikke sjovt og det sætter alle n00bs, som måske en gang imellem stiller dumme spørgsmål endnu længere ned end de er...

kan se at du har meget erfaring med programmering, så det er tydeligt at du ikke er så dum, som du gør dig i dette topic...
Du spilder både vores tid og din egen tid, og du bruger unødvendig plads på udviklerens server!!!!

så tag dig samme, og lav noget seriøst i stedet for dette...
og hvis du har fået denne opgave så sig til din arbedgiver at han kan rende dig et vist sted hvis han tror på det er realistisk!!!

og nu vil jeg gerne have det up!!!

det er ikke sjovt

Jeg synes det er sjovt! Det er en perfekt parodi på en type af tråde der findes på alle spørge-sites (Udvikleren, Eksperten, etc), hvor newbies forventer at andre vil gøre alt for dem. Der er mange der ikke forstår at sider som denne er drevet af lyst fra spørgsmålsbesvarerens side, og at man bør komme her for at få svar, ikke for at få arbejde udført gratis.

Denne tråd udpensler bare hvor urimelige krav mange spørgere stiller - og det sjoveste er når de bliver sure og fornærmede over at ingen gider arbejde gratis for dem.

Hehe, jeg synes nu også at det var rimeligt morsomt. Nu vidste jeg jo i forvejen at Jonatan er et rimeligt godt begavet menneske, så jeg har sådan set ikke været i tvivl om at det var en parodi - endda en ret veludført en :P

En anden gang, så prøv at kigge på brugerens profil, folkens. I kan se at Jonatan har været uhyre aktiv (næsten 400 posts), og har tjent en god del UP på sin aktivitet :)

PS. Kan jeg så få det point? :(

Mvh.

Kasper (TSW)

Øhm...vil du lave et styresystem?? Så skal du nok sætte de næste par år af til det. Hvad mener du helt præcis??

volapyk - beskriv hvad det er du ønsker at få lavet!

Hvilke sprog kan du programmere i?

SuSE Linux har YOU (Yas Online Update), som har lidt samme fundtion, hvis du kan bruge det?

Øhm...vil du lave et styresystem?? Så skal du nok sætte de næste par år af til det. Hvad mener du helt præcis??

Ja, et styresystem.
Har ikke et par år til det, mere et par uger.
Umuligt?

volapyk - beskriv hvad det er du ønsker at få lavet!

Hvilke sprog kan du programmere i?

volapyk? Det er da rimeligt simpelt beskrevet, med eksempel på hvad det er jeg vil have.
Mit eget OS med tilhørende opdaterings site og diverse software pakker.
Er det svært at forstå?

Og, nu jeg husker det, så skal det helst være en slags multimedia center agtig ting, som kan køre på de fleste processorer med de fleste (bare de 10-20 mest brugte) lydkort, grafik kort osv.

SuSE Linux har YOU (Yas Online Update), som har lidt samme fundtion, hvis du kan bruge det?

Ok, men SuSe Linux er jo ikke gratis, eller hvad?
Desuden er det en hæmsko hvis jeg skal leve op til en GPL eller anden open source aftale, jeg skal helst have adgang til det hele men uden nogen krav fra ophavet.

YOU lyder fint, måske kan man klippe og klistre fra det?

<< < 123 > >>
t