Browser definition

Tags:    php

Hej

Jeg har kodet en del PHP og MySQL efterhånden, men er stødt på et problem.

I mit galleri åbner jeg billederne i stor format med denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er bare at det med plus 15 i siden og højden kun hvirker i FF, så derfor vil jeg gerne have en lille stump kode til at definere hvilken browser brugeren bruger.

Har prøvet lidt med: $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"] men kan ikke lige få det til at fungere sådan som jeg gerne vil.
Så hvis nogen har et forslag til hvordan jeg kan gøre det så ville det være dejeligt med lidt hjælp.

På fohånd tak.

PS: Det skal måske lige siges at problemet er at når man åbner billedet i IE kommer der scrollbars på i siden. mens breden og højden passer i FF

Indlæg senest redigeret d. 09.05.2006 09:10 af Bruger #9674
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kunne du så ikke bare slå scrollbaren fra når du åbner dit pop-up?
scrollbars=no??

Hej

Jeg har kodet en del PHP og MySQL efterhånden, men er stødt på et problem.

I mit galleri åbner jeg billederne i stor format med denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er bare at det med plus 15 i siden og højden kun hvirker i FF, så derfor vil jeg gerne have en lille stump kode til at definere hvilken browser brugeren bruger.

Har prøvet lidt med: $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"] men kan ikke lige få det til at fungere sådan som jeg gerne vil.
Så hvis nogen har et forslag til hvordan jeg kan gøre det så ville det være dejeligt med lidt hjælp.

På fohånd tak.

PS: Det skal måske lige siges at problemet er at når man åbner billedet i IE kommer der scrollbars på i siden. mens breden og højden passer i FF

Du kan jo bruge noget javascript og skrive ud med document.write i forhold til hvilken browser der bliver brugt...
Eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indsæt dette der hvor urlsene bliver udskrevet af PHP...

Men der er også en anden mulighed, hvor du kan bruge PHP, men dette kræver at du har din browscap ini directive sat, functionen er [url=http://dk2.php.net/manual/da/function.get-browser.php]get_browser[/url]

Indlæg senest redigeret d. 09.05.2006 14:02 af Bruger #6791
Problemet er jo at så forsvinder noget af billedet også, helt ud i kanten.

Ok Jan S... Tak skal du have...

Jeg ser på det og jeg giver dig piont for dit indlæg :)

Tak igen.

t