Box til at følge med

Tags:    html css

Hej, hvordan får jeg et felt til at følge med den antal tekst som der er inden i den?

fx:
Css'en:
Fold kodeboks ind/udKode 

Html'en
Fold kodeboks ind/udKode 

Så hvis teksten fylder mere end 100px i højde vil jeg have at feltet skal følge med teksten, hvis I forstår!

Indlæg senest redigeret d. 08.05.2006 19:21 af Bruger #7826
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår ikke? Skal teksten i din <div> være i boksen eller skal boksen komme når du køre over teksten?

Det hele er ligegyldig hvad meget enkelt.
Her har jeg lige stjållet en kode og gjord den pæn fra dreamstime.com
Den må du selvfølgelig ikke bruge, men er nu god til at lære noget fra:

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at kigge på min-height. Det virker dog ikke rigtigt i IE svjh. Men der virker height vist ligesom min-height. Se evt.
http://www.cssplay.co.uk/boxes/minheight.html

nej boksen forsvinder ikke hvis du fjerner højden. Medmindre du heller ikke har tekst i. Hvis du har tekst i en boks, så er boksen ligeså stor som teksten.

Nej, når man har en bestemt højre på CSS, og teksten inde i feltet er længere end den bestemte højre, kommer teksten bare uden for feltet, hvis du forstår. Og derfor vil jeg have feltet til at følge med teksten, alt efter hvor meget den fylder.

først og fremmest skal du vist lige have skrevet "content" og ikke "centent" i din div-boks ;)

du lader vel bare være med at sætte en højde på?

først og fremmest skal du vist lige have skrevet "content" og ikke "centent" i din div-boks ;)

du lader vel bare være med at sætte en højde på?

Det første, en tryk fejl.
Hvis du ikke har højde på, forsvinder boksen bare...

Prøv at kigge på min-height. Det virker dog ikke rigtigt i IE svjh. Men der virker height vist ligesom min-height. Se evt.
http://www.cssplay.co.uk/boxes/minheight.html

Ser på det, hvis jeg får det til at virke, smider jeg nogle points til dig.

Ingen svar som jeg kunne bruge.. lukker

t