Windows errors?

Tags:    diverse

Hej.

Jeg har på den seneste lagt mærke til at min computer er begyndt at være meget langsom om at starte op m.m.

Det kunne selvfølgelig være pga. en virus, eller lignende.
Men det kan jeg med sikkerhed sige at det ikke er, jeg benytter programmet "Bullguard", og har skannet op til flere gange, og der er ingen viruser!

Forleden støtte jeg så på programmet "ErrorSafe".
Programmet finder og reparer fejl i Windows registeret, Oprydning i enhedsdrivere, Optimer startprogrammer osv.
Kig på http://dk.errorsafe.com/download/2006/index.php?aid=cast_dk_da_lng_ed2&lid=468&ex=1&ax=1

Jeg hentede programmet, og skannede min computer, der var omkring 6000 fejl :S

Jeg kunne ikke reparer fejlene med programmet da man skulle købe det, hvis man skulle have repareret dem. :'(

Så derfor spørger jeg nu jer om i kender et program som gratis kan skanne / rette fejlene på computeren?

Tak på forhånd ;)

// Henrik

6 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan ikke sige at der ikke er virus på computeren, bare fordi antivirusprogrammet ikke kan finde nogen. Du kan fx rydde op på computeren:

Fjerne gamle programmer
Indstil programmer, så færre starter op med Windows
Ryd op med Start > Kontrolpanel > Ydeevne og vedligeholdelse

Hej Henrik.

ErrorSafe har fået nogle meget dårlige kommentare, og er vidst også en slags ad-ware, der installer sig på computeren og siger at der er en masse fejl, og at du skal købe produktet, for at fjerne dem. En af mine venner testede programmet på en hel ny installeret windows, og tænk engang den fandt 237 fejl, hvilket da lyder underligt på en maskine hvor kun programmet selv ligger.

Ryd op på din computer og fjern evt. nogle af de programmer der starter op sammen med computeren.
Ryd op på skrivebordet, og lav en diskfragmentering.

M.v.h. Johnny Rasmsussen.

1) Et enkelt, godt antivirus program kan nok måske fjerne op til 90-95% af alle kendte vira, men aldrig dem alle! Derfor er det en god ide at undersøge computeren med 2-3, for nogle af dem kender garanteret vira, de andre ikke kender, hvis du vil være sikker i din sag. Undersøg også computeren med en spyware fjerner, så som Ad-Aware.

2) Jeg har lige tjekket, hvad det såkaldte ErrorSafe undersøger. Og til min store overraskelse har jeg et meget godt bud på, hvori de 4-5500 af fejlene opstår, og de er kort sagt overhovedet ikke deciderede fejl, men blot programmer der har "glemt" at rydde helt op efter sig. De fleste fejl, programmer som ErrorSafe finder i registreringsdatabasen (jeg har nemlig prøvet et par stykker efterhånden), er nemlig blot ugyldige stier til filer, som førhen har eksisteret, eller referencer til programmer, som ikke længere er installeret. De sløver godt nok din database, men de er altså som sagt ikke fejl. Prøv at rydde op i databasen med et andet program. Jeg kan anbefale Tune-Up Utilities 2006 http://www.tune-up.com/download/tu2006/ (godt nok er det i trial på 30 dage, men det kan sagtens gøre det, du vil have det til).

Tja, det var bare lige mine tanker om dette emne...

PS. efter du har ryddet op og gjort alt det, du kan, så defragmenter (evt. et par gange, hvis ikke den får fat i alt første gang - har jeg nemlig oplevet før :/), det vil helt sikkert sætte ydeevnen i vejret ;)

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2006 13:57 af Bruger #3470
Download AVG Free, Ad-Aware samt Spybot - Search & Destroy. Alle tre rigtigt gode programmer.

Men du kommer aldrig uden om at skulle rydde op i gamle ubrugelige dokumenter og lignende.

Jeg frigjorte her forleden 19 gb i gamle .txt, .doc, .odt og .mp3 og det satte min performance en hel del i vejret.

Og som der bliver sagt herover; Defragmentering er din ven :)

[edit] ErrorSafe er det rene fup. Du skal ALDRIG stole på programmer der markedsfører sig ved pop-ups du ikke kan lukke, uden at downloade programmet (jeg hader Errorsafe's latterlige alert-bokse :S). Desuden oplevede jeg en dag noget spøjst på Errorsafe's side, som jeg blev tvunget hen til.. Deres PHP kode var ikke eksekveret, men var bare printet i toppen af skærmen... Jeg gemte koden i en .txt fil.... Så kan de lære det :P [/edit]

Indlæg senest redigeret d. 07.05.2006 20:39 af Bruger #8223
Hej.

Jeg har på den seneste lagt mærke til at min computer er begyndt at være meget langsom om at starte op m.m.

Det kunne selvfølgelig være pga. en virus, eller lignende.
Men det kan jeg med sikkerhed sige at det ikke er, jeg benytter programmet "Bullguard", og har skannet op til flere gange, og der er ingen viruser!

Forleden støtte jeg så på programmet "ErrorSafe".
Programmet finder og reparer fejl i Windows registeret, Oprydning i enhedsdrivere, Optimer startprogrammer osv.
Kig på http://dk.errorsafe.com/download/2006/index.php?aid=cast_dk_da_lng_ed2&lid=468&ex=1&ax=1

Jeg hentede programmet, og skannede min computer, der var omkring 6000 fejl :S

Jeg kunne ikke reparer fejlene med programmet da man skulle købe det, hvis man skulle have repareret dem. :'(

Så derfor spørger jeg nu jer om i kender et program som gratis kan skanne / rette fejlene på computeren?

Tak på forhånd ;)

// Henrik

Hej Henrik....

Du kan hente AVG antivirus free edition hos www.grisoft.com
Den kan være lidt svær at finde på deres hjemmeside men hvis du skriver avg free i search-feltet på siden så dukker den op.
Derudover vil jeg anbefale dig at køre en diskdefragmentering.

Det er jeg godt klar over at jeg kan.
Men vil helst undgå at fjerne en masse programmer.

Søger et program lignende ErrorSafe som kan reparere / fjerne fejlene.

t