Load stylesheet

Tags:    php

Jeg har et site hvor jeg gerne vil give brugerne mulighed for at ændre design efter deres ønske. Jeg har 4 css-filer: blue.css, red.css, green.css og gold.css. Blå indlæses når index.php indlæses.

Mit spørgsmål går så ud på: Findes der en funktion der, uanset hvilken underside man befinder sig på, kan loade en ny css-fil uden at springe tilbage til index.php igen?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har et bruger-system kan du jo bare sætte den til at med mySQL og PHP at echo'e stien til det CSS som brugeren har defineret i fx sine "indstillinger". Du kan også lave systemet så den finder ud fra IP-adresser, det er lidt mere indviklet men burde kunne gøres uden store problemer.

Ellers kan du gemme informationerne i en session?

Følgende kode gemmer din session

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du ændre stylesheet ved et link til index.php?set_style=blue.css eller hvad det nu skal være for et sheet. (Ovenstående kode gemmes kun index.php)

Nedenstående kode indsættes så i alle andre filer:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det er hjælp nok...

Mads, den er lidt ustabil.
Folk kan jo bare ændre red til haha ;-)

navnet på filen hvor style skal ændres.php
Fold kodeboks ind/udKode 

på de andre filer
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2006 18:28 af Bruger #7494
Jeg har prøvet med de forskellige forslag i er kommet med, og har ikke fået nogen af dem til at virke... Dog er jeg også igen gået væk fra idéen om at bruger selv skal kunne vælge stylesheet. Men tak for hjælpen.

t