opdatering af database når brugeren lukker browser vinduet

Tags:    asp

Hej alle experter

Hvordan kan man gøre sådanne at når en bruger der er logget ind på min side, lukker browseren ned, så bliver feltet "online" i databasen ændret til "false".

Med Venlig Hilsen
Søren Pedersen

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke hvordan det kan gøres smart. De fleste sider bruger Timeout til at bestemme om en person er online eller ej.
F.eks. mener jeg at phpBB forum systemet, tæller antal online brugere udfra aktivitet de sidste 5 minuter.

Dit problem er jo generalt bare at du ikke kan vide hvordan folk forlader din side, og vil dit javascript blive kørt der?

Hvad nu hvis en person tager på ferie, og stadig laver sin browser stå åben, eller hvis en person mister adgang til internettet, før han går væk fra din side? Browseren går ned?
Du viul hurtigt ende med et MEGET positivt online tal :D

Hvis du tænker over dette, så er timeout metoden nok den eneste du kan bruge.

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2006 09:56 af Bruger #9703
Ja..tiden går ikke i stå når en person lukker sin browser ;). Timeouten bliver tjekket når en bruger går ind på siden, så sammenligner den, den tid den nye bruger kommer ind på, med de tider den i forevejen har, og så sletter den dem der er mere en X minutter "gamle".

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2006 13:03 af Bruger #3275
ellers prøv at læse noget om global.asa

http://www.w3schools.com/asp/asp_globalasa.asp

Jamen hvad så hvis brugeren lukker browseren før timeouten udløber, vil den så stadig udløbe

t