forbindelse til SQL database hos webudbyder.

Tags:    visual-basic

Hej alle experter

Jeg har et kæmpe problem som jeg har prøvet at løse i meget lang tid. Jeg vil lave et klient program til en hjemmeside som køre med en sql server. Siden og serveren ligger hos unoeuro.com.

Hvordan får jeg forbindelse med serveren med mit program, altså kan hente oplysninger og opdatere databasen?

Jeg er nybegynder så hvis det kan blive skåret ud i pap vil jeg blive glad.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok, nu har jeg kigget lidt på det.

Først og fremmest skal mysql-server tillade forbindelse udefra, og du skal kunne komme i kontakt med den gennem deres firewall.

Fold kodeboks ind/udKode 

Funtion SQl er den der udføre sql ordren,
Private Function ConnectString opretter forbindelsen til mysql serveren, husk at ændre den function så oplysningerne passer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu kan du eksevere ganske almindelig sql ordre.

og husk at installere mysql-obdc driver hvis du ikke allerede har.

http://dev.mysql.com/get/Downloads/MyODBC3/mysql-connector-odbc-3.51.12-win32.zip/from/pick#mirrors
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/dsn-on-windows.html?ff=nopfpls

-Thomas

Indlæg senest redigeret d. 15.05.2006 13:05 af Bruger #65
jeg vil foreslå dig at kigge lidt på phpmyadmins kode, og se om du kan skrive noget lignende i VB. Det burde ikke væres så svært, SQL-sætninger er jo de samme uanset hvilket sprog du bruger...

Du kan ikke komme med et par linier kode som kan sætte mig igang, er helt på bar bund da jeg koder asp som hjemmesidesprog.

Der kan jeg desværre ikke være så behjælpelig, jeg er ikke så god til VB... SQL kan jeg lidt af, men hvis du koder hjemmesider burde det ikke være noget problem for dig...

Har aldrig arbejdet med sql server før, har altid brugt access til mine hjemmeside, men har fundet ud af at access ikke kan bruges til et klient program. Derfor vil jeg lave siden og klient programmet med sql server.

Kan bare slet ikke komme igang.

Ville være meget taknemlig hvis der var nogle der kunne give mig et par linier til at forbinde til en sql server fra visual basiv.

Har aldrig arbejdet med sql server før, har altid brugt access til mine hjemmeside, men har fundet ud af at access ikke kan bruges til et klient program. Derfor vil jeg lave siden og klient programmet med sql server.

Kan bare slet ikke komme igang.

Ville være meget taknemlig hvis der var nogle der kunne give mig et par linier til at forbinde til en sql server fra visual basiv.

jeg har eksperimenterede lidt med det, men kan ike helt huske koden, men jeg har projektet liggen, dog ikek her, så kan først komme med et svar på mandag.

-Thomas

Det ville jeg være meget taknemmelig for.

Tak for svaret, efter lidt justeringer så virker det.

t