Hej
Jeg har igennem de sidste par uger arbejder hårdt og intenst på en custom server control. Denne er nu nået dertil hvor jeg kan vise den til omverdenen (jer!) for første gang. Kald dette en god gang alphatesting, community technology preview eller hvad du vil, men forvent ikke at kontrollen er stabil!
Kontrollen er ment som en erstatning/opdatering af DataList kontrollen, da jeg føler at denne er for mangelfuld i forhold til gridview, formview og detailsview. Derfor har denne fået navnet DataView (kombinering af de forskellige navne). Kontrollen kan:
1. Page - der er paging support ligesom i de nye *View kontroller. Hvis datasourcen ikke selv kan page så klarer DataView kontrollen det selv (dette koster dog som altid performance).
2. "Inline" editing af items - Der er mulighed for at specificere et EditItemTemplate, for at komme ind i "edit-mode" skal du blot lave en LinkButton med CommandName til Edit, for at lave en submit knap i dit edit template, lav endnu en LinkButton med CommandName til Update. Anuller skal hedde Cancel (ligesom alle de andre *View kontroller).
3. Sletning af items - opret en linkbutton med commandName Delete.
Derudover kan den så vidt jeg ved det samme som datalisten og lidt mere til hist og pist.
Jeg håber på at få en masse gode bug reports tilbage, samt forslag til forbedringer. Jeg har i designeren slået nogle ting til, som gerne skulle give gode debug informationer hvis noget skulle gå galt der.
Helt præcis hvad planerne med denne kontrol er ved jeg ikke endnu, men bliver den kommerciel, så vil alle der har kommet med bug-reports eller nyttige forslag, selvfølgelig erhverve sig kontrollen gratis af det.
Kontrollen findes her:
http://www.simplecode.dk/Scp.Web.UI.dllJeg håber at i kan og vil hjælpe mig!