Jeg har nu bøvlet med dette problem alt for længe. Min laptop (Fujitsu-Siemens AMILO Pro) kører med WinXP og Damn Small Linux. Det i sig selv er der ingen problemer med. Problemet består i at Linux slet ikke kan finde mere af min hardware, eller i hvert fald bruge denne, end aller højst nødvendigt... Der er ingen lyd på, men det er ikke det største problem.
Mit uden tvivl største problem er at jeg ikke kan koble mig på nettet på nogen som helst måder. Hverken med LAN kabel eller Wireless
Jeg har en prism 802.11g Adapter (3886) til Wlan, og Broadcom 440x til alm. Lan... Virker fint og uden problemer under WinXP, men Linux kan slet ikke bruge det til noget...
Jeg har prøvet:
Installere driveren med den medfølgende cd. Men den er Windows only...
Så har jeg prøvet at ndiswrappe den, og det virker upåklageligt, med den simple undtagelse at det ikke virker... Altså den siger "hardware present" når jeg har ndiswrappet .inf filen til driveren, men det kommer jeg ikke på nettet af... Når jeg prøver at modprobe min ndiswrapper, så fryser computeren, og efter cirka et kvarters konstant brølen med blæser, slukker den sig selv på den slemme måde... Og så er det jo ud og scanne hda2 for "unclean unmount"...
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?
Jeg er efterhånden ret desperat, da jeg primært bruger min computer til internettet, og gerne ville være noget mindre afhængig af Micro$oft...