"show.php=?ID" jeg forstår det altså ikke

Tags:    php

Hejsa allesammen ..

Jeg sidder og bøvler lidt med et system for mig og mine venner nå anyway ..

jeg vil ha de skal kunne oprette en profil, logge ind og se andre profiler .. men jeg forstår ikke helt hvordan det skal laves, det skal være sådan at i "liste.php" trække jeg alle brugernavne ud fra mysql, så skal man kunne klikke på dem og så kommer man ind på "show.php" og kan se personens profil .. nogen der vil hjælpe med det?:-)

MvH ´Bjoler

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa allesammen ..

jeg vil ha de skal kunne oprette en profil, logge ind og se andre profiler .. men jeg forstår ikke helt hvordan det skal laves, det skal være sådan at i "liste.php" trække jeg alle brugernavne ud fra mysql, så skal man kunne klikke på dem og så kommer man ind på "show.php" og kan se personens profil .. nogen der vil hjælpe med det?:-)

MvH ´Bjoler

Hvis man går ind på show.php?id=3, vil nedenstående kode udskrive "Du valgte nr. 3", hvis at man ikke vælger et id, eller hvis at idet ikke er et tal(f.eks. show.php eller show.php?id=ord) vil den udskriv "Du skal vælge et id, og id'et skal være et tal!"

Fold kodeboks ind/udKode 

Ups... læste ikke at du også skulle have hjælp til SQL. Prøv det her istedet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller du kunne lave show.php sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2006 16:42 af Bruger #8254
Hejsa allesammen ..

MvH ´Bjoler

Hvis man går ind på show.php?id=3, vil nedenstående kode udskrive "Du valgte nr. 3", hvis at man ikke vælger et id, eller hvis at idet ikke er et tal(f.eks. show.php eller show.php?id=ord) vil den udskriv "Du skal vælge et id, og id'et skal være et tal!"

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan kunne din liste.php se ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

HUSK at ændre server,brugernavn,password,database til dine login oplysninger ellers virker det ikke!

hvad angår show.php?id=1 er jeg ikke helt færdig med det endnu, men hvis du kan vente lidt har jeg et eksempel ;)

mathias->

Din kode nr. 2 melder parse fejl i

if(!isset($_GET['id']) || $_GET['id'] == "" || !is_numeric($_GET['id']))

Morten -> Jeg kan overhovedet ik finde rundt i din kode :-/ kan du forklare den lidt måske?

mathias->

Din kode nr. 2 melder parse fejl i

if(!isset($_GET['id']) || $_GET['id'] == "" || !is_numeric($_GET['id']))

Morten -> Jeg kan overhovedet ik finde rundt i din kode :-/ kan du forklare den lidt måske?

Underligt. Her virker den uden problemer?

jeg kan forklare den hvis du giver mig din messenger eller skype e-mail adresse!

Det er lidt lettere ;)

t