Kan vi være enige om at der godt kan være kvalitetsforskel på to forskellige hamre, der er designet til samme formål? Kan det så på samme måde ikke også tænkes at der er en indbygget kvalitetsforskel på to programmeringssprog af samme type (og alle de sprog du nævnte er af samme type)? Jeg er af den opfattelse at der findes sprog, der feature-for-feature er bedre end andre, men hvor featuremæssigt ringere sprog vælges pga. bedre sekundæredskaber (IDE'er, debuggere, etc).
Lad os som eksempel tage K&R C og ANSI C - de to sprog er meget tætte på hinanden, men jeg tvivler på at du kan finde nogen som helst, der mener at K&R C
i sig selv er et bedre sprog - argumenterne vil altid centrere sig om at man f.eks. har flere hundrede tusinde linjer K&R C i forvejen, og derfor hellere vil arbejde videre i det.
Der er meget store kvalitative forskelle på forskellige programmeringssprog som enkeltstående redskaber, i mine øjne.
EDIT: Jeg mener naturligvis ikke at der findes ét programmeringssprog, der er optimalt til alle opgaver. Jeg snakker om sprog der fungerer på ca. samme måde - det giver ikke mening at sammenligne f.eks. C++ og Prolog på denne måde.
Indlæg senest redigeret d. 01.05.2006 15:36 af Bruger #5688