Jeg har altid gået mere op i hvad man kunne fremstille med et programmeringssprog, og mindre op i hvordan syntaxen var. Da jeg startede med Delphi var det ikke fordi at jeg fandt sproget genialt, men fordi jeg syntes at Delphi gav nogle rigtigt spændende muligheder, med et ganske okay sprog. Så man kan vel godt sige at et godt IDE er en af de ting der tiltaler mig ved et programmeringssprog. Da jeg senere gik i gang med PHP var det heller ikke fordi jeg syntes at det var et smukt sprog (og jo mere jeg arbejder med andre sprog, jo mindre synes jeg det i øvrigt
), men fordi det var let og gav nogle spændende muligheder i forbindelse med websites. Så selvom jeg har tidligere har udtalt mig positivt om både Delphi og PHP, så har det altid primært været det jeg kunne opnå med disse teknologier, og ikke i så høj grad selve sprogene, jeg har været glad for.
Efter at have kodet C# i et stykke tid nu, må jeg dog erkende at jeg har fundet mit favoritsprog. Det er bare mere gennemført end PHP, og mere behageligt at kode end Delphi. Visual Studio er et rigtigt godt IDE, og det er samtidig enormt fedt at kunne kode samme sprog, ligegyldigt om man koder en applikation eller et website. Fx er de procentbarer i ser i Udvikleren.dk's afstemningsboks nærmest direkte taget fra en applikation jeg tidligere lavet - det er sejt at kunne genbruge kode på den måde, på tværs af applikationstyper, synes jeg
Mvh.
Kasper (TSW)