seriel comm.

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej jeg sider og tosker rundt i og få en seriel forbindelse til et eksternt MPU kit jeg har makket sammen, jeg har ikke noget problem med at programerer C++ kode til mpu kitet men det der med windows og seriel comm det hænger gevaldigt.

jeg ville gerne have en trin for trin hjælpende hånd til at få det til at virke, jeg har borland builder c/c++ 4 til rådighed,

jeg vil som udgangs pungt gerne have en memoboks hvor jeg kan se hvad der kommer fra kitet og så en edit boks så jeg kan sænde data til kitet med en knap.

jeg har tidligerer forgæves forsøgt mig bcbcomm, og jeg kan barer ikke få det til at virke.

det skulle moske lige nævnes at jeg bruger win 98

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2006 11:30 af Bruger #9906
15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej bertel, det vil ikke virke der er barer for mange err til jeg vil gentage dem her, men primært får jeg fejl på tuborgklammerne { } noget med en declareation syntax err

Prøv at poste de første par errors og de linier hvori de opstår.

Hej Thomas.
og tak for indsatsen men jeg mangler tilsyneladende det bibliotek der heder com.h, hvor dan får jeg fat i det.

Hej Thomas.
og tak for indsatsen men jeg mangler tilsyneladende det bibliotek der heder com.h, hvor dan får jeg fat i det.

Hej igen Kim

com.h er jo den header som tilhøre din cpp fil. Så hvis du trykker Crtl-F6 (mener jeg) eller højre klikker i din kode fil kan du se din header til. Her i er din klasse defineret i det du starter et nyt projekt i Builderen.

Hilsen
Thomas Vanting

Hej janus.
findes der en demovertion til det program du der bruger.
Eller skal man finde på et eller andet.??? ;-)

Hej Kim !!!

Hvis du mener det program på nettet findes der ikke lige nogen. Det er et dos program, men det virker i Windows 9X.

Du kan også prøve at se http://www.silabs.com/tgwWebApp/public/web_content/products/Microcontrollers/en/mcu_applications_appnotes.htm og herunder AN197.

Det projekt jeg sendte dig skal kompileres med VS 6.0 eller rettere det virker hvis du bruger denne kompiler og du har automatisk mscomm.ocx .

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

<< < 12 > >>
t