Mine billeder åbner et andet websted.

Tags:    programmering

Da jeg blev træt af mine gamle webhost, flyttede jeg selvfølgelig mit site over til anden.

Den nye webhost kan dog ikke få dk-domæner på deres navne servere, grundet de særlige regler dk-hostmaster operere med.

Derfor købte jeg så en .com -variant, som er oppe nu.

Men prøv lige det her.

Denne URL peger på en fil som stadig ligger hos min gamle webhost.
www.piratfisk-info.dk/images/brandtii.jpg

Det virker som forventet..

Men prøv så den her, som ligger hos den nye webhost.
www.piratfisk-info.com/images/brandtii.jpg

Her får man ikke et billede, men ryger istedet over til .com-sitet's forside.

Hva' i alverden er der sket???????

Mvh
Morten

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2006 00:20 af Bruger #8339
Jeg ved ikke så meget om .htaccess men kunne godt forstille mig at det var i den fil problemet ligger :)

Det fatter jeg jo ingen skid af. For på din nye side linkes der jo også til billeder (som vises på siden), men dem er der ingen problemmer med :D

Hved godt det lyder sygt. Men har du tjekket om filen er lige precist der :D

Når man kommer ind på en side fortæller klienten (browseren) serveren hvilken side der er linket fra. Det samme sker når man linker til billeder. Serveren får altså afvide fra hvilken side man kommer fra. Det ser ud til at den server du har det liggende på kun accepterer at man kommer fra et link på din egen side.

Prøv at gå ind i www.piratfisk-info.com/images/ og klik på billedet, så virker det fint.

Enten må du eller dem der har serveren have noget der forhindrer at der bliver linket til billedet fra andre steder (inklusiv at man bare indtaster adressen i adresselinjen).

Hvis du ikke har lavet sådan noget i din egen kode og du ikke kan slå det fra under dit webhotels indstillinger, må du kontakte din udbyder.

Grunden til at de kan have slået det fra er nok for at spare båndbredde (=penge).

t