Lave timer således du maks kan sidde ved pc'eren 3 timer pr day.

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
redigeret



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2006 19:26 af Bruger #9891
Var det ikke nemmere at forældrene bare bad deres børn om at gå ud og lege efter 3 timer... i stedet for at lave en teknisk begrænsning, dette er kun en teoretisk løsning, ikke en praktisk løsning...

Selvfølgelig kan det gøres, hvordan tror du forskellige Internet Cafeer virker?

Lav en service der kan kontrolleres med en klient applikation. Services kontrollerer om sluttiden er opnået. Hvis dette er tilfælder skal den gøre en af følgende ting:

1. Lave en global mouse + keyboard hook, der opfanger alle input og lader vær med at sende dem videre (så kan man ikke bruge computeren, det betyder så også at forældren ikke kan gøre noget.

2. Lave en fullscreen applikation der træder i forgrunden og hvor man som forælder kan indtaste et password. og som ellers ikke kan omgåes.

3. Luk maskinen, som beskrevet i ovenstående indlæg.



Der er da vidst noget du misforstod, det skal være let, enkelt - Ikke mindst at forstå.

Du får det til at lyde så let, hvilket det sikkert også er for delphi-folk, men da han skriver han kun har leget med det 1 gang før tror jeg gerne han vil have lidt mere kode eller kodeeksempler..

Sorry, det her var vidst lidt offtopic

- Allan



Hej tjallan...

Hvis du ikke lige så det så har jeg lavet et eksempel i Delphi...

Selvom han kun har brugt Delphi 1 gang, så kan han måske udfra min kode se hvordan man kan lave et sådan program!



jeg er meget taknemlig for at folk gider bruge tid på at lave sådan et program, således jeg kan se hvordan det kan laves.

Og ja, mit kendskab til Delphi er meget begrænset, men det er jo noget vi skal have lavet om på ;)

jeg kigger lige på dit eksempel og så melder jeg tilbage med noget respons



redigeret



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2006 19:27 af Bruger #9891
selvfølgelig kan jeg gøre det...

filen på c-drevet er den som indeholder alle informationerne... de er selvfølige krypteret ;)



redigeret



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2006 19:27 af Bruger #9891

For at komme igang med dette program, så vil jeg starte med at lave et lille enkelt program, hvor du kan indstille tiden for, hvor lang tid der skal gå, før computeren slukker. Dette må da ikke være så kompliceret at lave?? Nogen der kan hjælpe mig lidt igang?


Har du ikke kigget på mine koder?

Der er to programmer:

en client, som viser hvor lang tid der er tilbage indtil computeren slukker og din tid er gået...


og så er der Admin programmet, hvor i du kan indstille password, tid pr. dag og nultille tiden!


Er det ikke også det hele tråden handler om?



Så er der kommentarer...

her er linket til den nye ZIP fil:

http://home20.inet.tele.dk/file_upload/ParentSecurityMedKommentar.zip

Du skal lige læse OLD_README.txt og NEW_README.txt filen før start ;)

Håber det hjælper ellers kan du bruge skrive her eller på messenger ;)



jo, men jeg skulle lige sikre mig at jeg kunne komme videre, hvis du bestemte dig for ikke at hjælpe mig :)

Men jeg kan sagtens se, at måden du har lavet det på, er langt mest optimalt, og vil også være måden jeg vil lave det på :)



har lige set på dine kommentarer i kildekoden, og det er helt kanon - fantastisk :):)

Nu kan jeg virkelig komme igang med at lave noget brugbart, så du skal have tusind tak for hjælpen.

Du aner ikke hvor stor en hjælp du har været :)



<< < 12 > >>
t