Lave timer således du maks kan sidde ved pc'eren 3 timer pr day.

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
redigeret



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2006 19:26 af Bruger #9891
Du kan jo altid lave et program som ikke viser formen (ændre formens Visable til False) og så lave en timer som køre hver minut, og pluser 1 minut i en variabel og når den variabel er 180 minutter (3 timer) så køre du denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


så lukker computeren!



Jeg sender en fuld kode når jeg kommer hjem ;)



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2006 12:04 af Bruger #8254
Ja, umiddelbart lyder dette ikke så svært, men så har jeg lige et spørgsmål til:

Kan man så lave programmet således at en administratorkode kan ændre tidsintervallet, og gøre således at pc'en kun kan bruge pc'en i 3 timer i døgnet, uanset om man genstarter/slukker for pc'en eller ej (eventuel med en påmindelse 5 minutter før den lukker)??

Programmet skal nemlig bruges således at forældre kan tidsrestrangere således at de kan bestemme, hvor længe deres børn maks kan bruge computeren.



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2006 12:34 af Bruger #9891
Var det ikke nemmere at forældrene bare bad deres børn om at gå ud og lege efter 3 timer... i stedet for at lave en teknisk begrænsning, dette er kun en teoretisk løsning, ikke en praktisk løsning...

Selvfølgelig kan det gøres, hvordan tror du forskellige Internet Cafeer virker?

Lav en service der kan kontrolleres med en klient applikation. Services kontrollerer om sluttiden er opnået. Hvis dette er tilfælder skal den gøre en af følgende ting:

1. Lave en global mouse + keyboard hook, der opfanger alle input og lader vær med at sende dem videre (så kan man ikke bruge computeren, det betyder så også at forældren ikke kan gøre noget.

2. Lave en fullscreen applikation der træder i forgrunden og hvor man som forælder kan indtaste et password. og som ellers ikke kan omgåes.

3. Luk maskinen, som beskrevet i ovenstående indlæg.



redigeret



Indlæg senest redigeret d. 01.06.2006 22:14 af Bruger #9891
Naturligvis er det muligt. Det er meget advanceret og hvis du ikke fatter noget om programmering så er du færdig når du kommer op til fremlæggelsen.

PS. Hvilket værksted har du fået lov at lave et program i, btw?



Naturligvis er det muligt. Det er meget advanceret og hvis du ikke fatter noget om programmering så er du færdig når du kommer op til fremlæggelsen.

PS. Hvilket værksted har du fået lov at lave et program i, btw?


Værksted? Mvad mener du?

Vil man så ikke kunne lave et program med ca samme egenskaber, dog ikke med låsemekanismen (er det ikke der problemet ligger?) som er mere realistisk at jeg selv kan lave?





Jeg er igang med et exempel...

jeg er færdig med det ca. i aften eller måske først i morgen, hvis du kan vente der til!



Jeg er igang med et exempel...

jeg er færdig med det ca. i aften eller måske først i morgen, hvis du kan vente der til!


Det ville da være helt kanon, så kan jeg også lige se hvordan det ser ud.

Jeg siger tusind tak for hjælpen.



Så skulle der være et eksempel som kan bruges!

Håber jeg ;)

Ellers skal du bare lave et indlæg her, så tilføjer eller ændre jeg det så godt som jeg kan ;)

her er linket til ZIP filen:

http://home20.inet.tele.dk/file_upload/ParentSecurity.zip

Du skal lige læse README.txt filen før start ;)


Held og lykke!



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2006 22:01 af Bruger #8254
<< < 12 > >>
t