En simpel chat i Java ?

Tags:    java

Hej

Jeg har tænkt på
at bare lave en helt simpel chat, hvor man kan lave en bruger og så skal der være forskellige rum i her kommer der de funktioner som jeg syntes der skal være i chatten for at det ikke bare er en helt alm. chat men hvor man stadig kan lidt.

Funktioner der skal være i min chat:

Community med log ind.
Forskellige chat rum.
En shop så man kan købe figur til sin profil.
Og så nogle andre små funktioner som jeg nok skal kunne lave.

I det der community skal man kunne oprette en profil og hvor man kan skrive lidt om sig selv så de andre chattere ved hvem man chatter med. Der skal være en top 10 liste og et billed af en selv og evt. et galleri hvor man kan have diverse billeder af sig slv og andre ting. Og så skal man kunne have en venneliste hvor man kan tilføje og slette hinanden så ved man når folk er online.

-----------------------------

I de forskellige chat rum skal de både være chat rum for forskellige aldere og chat rum for forskellige interreser for biler og webudvikling og sådan nogle ting.

Jeg syntes der skal være en shop så der kommer en lille ekstra ting at tænke på at så kan man tjene credits og man skal kunne smide credits i chatten, og så skal man også kunne købe forskellige ting. Jeg skal bare bruge et butikssystemer så skal jeg nok selv sørge for at skaffe diverse figure og ting eller evt. selv designe dem.

De andre små ting er design og så skal jeg have en side hvor der står "Redaktionen" hvor man kan se supportere og grafikere til at lave ting og figure til sin profil, og så skal der være konkurrencer.

Og en anden små ting er at der skal være et admin systemer til grafikere så de kan tilføje ting til shoppen så folk kan købe dem.

Og så skal der også være alle de andre små ting...

Meen det hele er om der er en der vil hjælpe mig med hvordan jeg starter..

Nogle der kan komme med nogle gode forslag ?

MVH. Henrik!

Forslag:

1. Hvis du vil have at folk skal lave et så stort projekt, skulle du måske afsætte lidt points.

2. Du skulle måske selv kigge på et par tutorials, guides etc. før du starter på et projekt som dette.

3. Der er ikke nogen tredje.

Forslag:

1. Hvis du vil have at folk skal lave et så stort projekt, skulle du måske afsætte lidt points.

2. Du skulle måske selv kigge på et par tutorials, guides etc. før du starter på et projekt som dette.

3. Der er ikke nogen tredje.

Jeg havde heller ikke tænk mig en skulle lave en til mig, men hjælpe mig lidt på vej til selv at lave en ;D

Men hvis en vil lave en til mig for nogle IRL penge ville det vær dejligt.. Jeg kunne lægge nogle penge ind på ens konto til den der vil lave en til mig ;D

Okay,
men det må du selv finde ud af.
Men måske skulle man lige skrive at man kunne finde ud af sådan noget, eller lignende.

Okay,
men det må du selv finde ud af.
Men måske skulle man lige skrive at man kunne finde ud af sådan noget, eller lignende.

Yes yes ! :D

Men ellers andre som vil lave en for evt. lidt IRL penge eller som bare keder sig og vil gøre det gratis til lille mig ;D

Jeg tror at du skal sætte dig lidt ind i tidsrammerne for sådan et projekt...

Du har jo nærmest sat dig for at lave en MSN clon (chat, profiler, etc.)... og derudover ligger du en shop som du kalder den som mest af alt minder om eBay... Helt ærligt, jeg tror at det er lidt meget at genopfinde MSN og eBay...

men ideen er jo god nok...

prøv evt. om du med java kan få to computer til at connecte til hinanden i lokal netwærk... prøv så om det også virker over internettet, husk lige at lave det sikkert, for ellers kommer folk aldrig til at bruge programmet...

det jeg prøver at sige er at du bliver nødt til at starte i det små, og så arbejde dig op...

Jeg tror at du skal sætte dig lidt ind i tidsrammerne for sådan et projekt...

Du har jo nærmest sat dig for at lave en MSN clon (chat, profiler, etc.)... og derudover ligger du en shop som du kalder den som mest af alt minder om eBay... Helt ærligt, jeg tror at det er lidt meget at genopfinde MSN og eBay...

men ideen er jo god nok...

prøv evt. om du med java kan få to computer til at connecte til hinanden i lokal netwærk... prøv så om det også virker over internettet, husk lige at lave det sikkert, for ellers kommer folk aldrig til at bruge programmet...

det jeg prøver at sige er at du bliver nødt til at starte i det små, og så arbejde dig op...

Ja, men nu er det bare sådan lige at jeg ikk havde tænkt mig det skulle være et program, men det ville da være overfedt hvis det kunne blive det :P

Men nu havde jeg tænkt mig at jeg kunne få lidt hjælp til at starte på det! Jeg ved SLET IKKE hvad jeg skal starte med :S

Kan du hjælpe mig lidt på vej ?

Bare luk dette emne nu! Er snart færdig med at sætte min 3D chat op hvis du vil hjælpe med dette da jeg har et lille problem tjek: http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=6&t=16362&tech=6

t