Design

Tags:    grafik webdesign

Har prøvet at lave et design ( http://tejs.dk/skabelon.jpg ), og ville meget gerne have en bedømmelse. Har ikke leget så meget med web designs før så i må bære over med mig:D

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2006 18:25 af Bruger #4479
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes at det er lige lovligt enkelt, og uden at det skal lyde ondt, så virker det meget FrontPage2000-agtigt :/
Teksten/knapperne/menuen er for store/stort.

Baggrunden der fader fra hvid til gul fungerer (i mine øjne) ikke når den fylder hele siden - måske hvis det var inden for et lille defineret område?

Logoet er også lidt kedeligt - og den hvide "kant" rundt om teksten (som jeg ikke går ud fra er menningen skal være der?) er med til at give siden et sådan meget nybegynder-agtigt præg.

Jeg ved så godt at du ikke har leget med webdesign så meget før, så det er vel egentligt forståeligt nok :P
Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til din grafik, men bruger du PhotoShop er der her på udvikleren en masse gode links til tutorials så du kan lære at bruge programmet - Det er nok der jeg ville starte hvis jeg var dig :)

Og så skal der også nogle flere detaljer på - såsom text-align, margin/padding, borders, m.m. - små detaljer som er med til at give et "færdigt" indtryk.

En side som denne kan være god til inspiration; http://csszengarden.com/

dit link virker ikke. Men jeg kunne jo regne ud at der skulle stå skabelon.jpg, og ikke skabelong.jpg ;)

Det er simpelt, måske liiige en kende for simpel. Jeg savner lidt noget liv. Og så vil jeg også bede dig om at lave det som html-fil eller noget i den stil, så det kan prøvekøres i forskellige browsere.

dit link virker ikke. Men jeg kunne jo regne ud at der skulle stå skabelon.jpg, og ikke skabelong.jpg ;)

Det er simpelt, måske liiige en kende for simpel. Jeg savner lidt noget liv. Og så vil jeg også bede dig om at lave det som html-fil eller noget i den stil, så det kan prøvekøres i forskellige browsere.

Lægger det lige en på en side. Nogle forslag til noget mere liv?

et lidt bedre logo kunne være rart. Sådan lidt mere "moderne" uden at være for avanceret. Og så måske et par bokse rundt ommkring med lidt info om forskellige ting (fx en random tekst med "vidste du at" om din side ^^)

Jeg synes at det er lige lovligt enkelt, og uden at det skal lyde ondt, så virker det meget FrontPage2000-agtigt :/
Teksten/knapperne/menuen er for store/stort.

Baggrunden der fader fra hvid til gul fungerer (i mine øjne) ikke når den fylder hele siden - måske hvis det var inden for et lille defineret område?

Logoet er også lidt kedeligt - og den hvide "kant" rundt om teksten (som jeg ikke går ud fra er menningen skal være der?) er med til at give siden et sådan meget nybegynder-agtigt præg.

Jeg ved så godt at du ikke har leget med webdesign så meget før, så det er vel egentligt forståeligt nok :P
Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til din grafik, men bruger du PhotoShop er der her på udvikleren en masse gode links til tutorials så du kan lære at bruge programmet - Det er nok der jeg ville starte hvis jeg var dig :)

Og så skal der også nogle flere detaljer på - såsom text-align, margin/padding, borders, m.m. - små detaljer som er med til at give et "færdigt" indtryk.

En side som denne kan være god til inspiration; http://csszengarden.com/

Kan godt se at der er langt til et godt design:) Bruger lige i øjeblikket Gimp, som jeg godt nok ikke har så meget erfaring med.

Men er der nogle som kender nogle gode sider til at lære at designe en side? - når jeg prøver at søge kan jeg ikke finde andet end en guide til at lave et færdigt design, eller noget med hvordan man koder html eller css.

t