htaccess - psswd - cluster

Tags:    diverse

Hej,

Mit site bor på at webhotel fra danhost... faktisk kører jeg stadig på deres gamle cluster der både har windows og freeBSD server... til php og asp(.net)

Jeg har forsøgt at sætte .htaccess op til at beskytte nogle filer:
Fold kodeboks ind/udKode 

filen hedder "Edit" (Ja der er ingen endelse!)

Problemet ligger i at den ikke lukker mig ind, selv med rigtig password og brugernavn...

Jeg har prøvet at kryptere passwordet flere steder... og ender hele tiden med et nyt password (i krypteret version)... nu kender jeg ikke apaches hash alkorytme, så det kan jo være muligt at der er flere løsninger... kan der være det??

Jeg faldt også over følge på nettet:
A ".htpasswd"-file created on Linux will NEVER WORK IN WINDOWS!!!
The reason is obvious: there's not the same encryption type. Windows uses MD5 and Linx something else.

Kan det give problemer når nogle at min hostmasters server kører freeBSD og windows i en cluster???

hvad gør jeg forkert??
skal filerne gemmes i utf8 eller er encoding lige meget??

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv det her sted..
Der kan du måske finde din fejl.
http://hjemmesideskolen.net/htaxs.php

Indlæg senest redigeret d. 23.04.2006 18:44 af Bruger #7494
Ja... det svarer lidt til det google hjalp mig frem til... jeg ved godt at det jeg skrev i .htaccess og min psswd fil var korrekt... jeg tror bare det kombinationen af servere i clusteren der giver problemer...
nu har jeg omgået problemet ved at bruge php til at sende en header der anmoder om password...

var der forresten nogen der vidste om base64 encryption som bruges i *nix miljøer til hash af password kan give mere end en hash værdi???
(Mener jeg har hørt noget om at md5 kan)

any way problem "omgået" så du kan få point for at være hurtigst :)

Indlæg senest redigeret d. 23.04.2006 19:18 af Bruger #5358
t