www.sikker-hansen.dk - vurdering

Tags:    grafik webdesign

http://www.sikker-hansen.dk

familien har udnævnt mig til webmaster for familie-siden, så jeg har siddet de sidste par dage og kodet ^^ Meningen er at siden skal fungere som en weblog for familiemedlemmerne, samt et online fotoalbum og en gæstebog. Foto-albumsdelen og gæstebogen er ikke lavet endnu, og der er stadig nogle rettelser hvad angår funktionaliterne i blog-systemet, som ikke er blevet gjort endnu, men vil blive lavet i løbet af weekenden.

designet derimod er helt færdigt, og jeg har bestræbt mig meget på at overholde standarderne. Derudover er php-koden open source, og hvis man går ind på www.sikker-hansen.dk/source.php kan man se en liste over de tilgængelige php-filer.

Men hvad synes folk om designet?

Indlæg senest redigeret d. 22.04.2006 15:04 af Bruger #8223
Dit farve valg er IMO lidt uheldigt. Den lyse blå klæder absolut ikke rasten af designet.

Derudover er det flere småting. Siden er temmelig lille. jeg regner med det er fordi der simpelthen ikke er noget "content" endnu men det ser lidt spøjst ud. Det grå i menuerne er heller ikke så heldigt.

Eller Fint. IMO.

Men hvad synes folk om designet?

Selve den måde siden er stillet op på synes jeg er god, men der er en del som godt kunne forbedres (i mine øjne);

Logoet er ikke så godt - Det er en fin nok idé med billeder, men billederne er ikke så gode til det formål, synes jeg (man kan se baggrund & en hånd på panden). Den blå farve og det at den fader fra hvid til blå er dog rigtig pænt :)

Som der er blevet sagt - Den grå farve i menuen, den er simpelthen for mørk, prøv sådan en som #eeeeee i stedet.

Generelt synes jeg ikke at farverne passer så godt sammen - den lyseblå i logoet er fed, men passer ikke til den blå-grå baggrund.
Den blå-grå baggrun er pæn sammen med den grønne tekst, men den gule ramme virker malplaceret. Prøv evt. http://www.colormatch.dk/ for at finde farver der matcher :)

En sidste ting (som er en detalje) er at der mangler noget margin mellem teksten og den gule ramme, men det er jo petitesser :)

Jeg kan godt se at der var en del "negativt" men det bliver forhåbentligt opfattet som konstruktiv kritik? :D

tak skal i have, jeg har rettet lidt i det, og skal til at lave et bedre logo snart. (men hov; nu kom det jo til at ligne udviklerens farver?)

[edit]Så fik jeg lavet et, synes jeg selv, meget bedre billede[/edit]

Indlæg senest redigeret d. 23.04.2006 17:39 af Bruger #8223
Meget bedre! Det er blevet rigtig pænt :P

Kan rigtig godt lide din side - og ISÆR din tekstopsætning, men jeg ville ikke vælge at bruge blur i kandterne. Man bliver simpelthen kvalt i bluren! Det er jo ikke himlen du vil lave. Lav en ganske almindelig kandt! Må også være bare 2 px mere mellem tekst og kandt!

Ville personligt heller ikke udklippe folk og sætte det ind i det blå. Ville personligt bare tage et familiebillede og bruge det, og så sørge for at billedes naturlige farver passer ind!

t