Menu som udvikleren

Tags:    html css

Hej folkens

Jeg sidder lige og arbejder på en startside som skal op på nettet, men jeg er har et problem.

Jeg har arbejdet mig frem til denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at jeg vil placerer en tabel inde i "Menu1" og "Menu2" hvor der skal være en lille overskift ligesom der er her på siden. Eks. "Teknologier"

Men når jeg placerer mine tabel der så ligger teksten midt nede på siden, og den tabel som tabelen er placeret i bliver større end de 130 som jeg har tilladt den :S

Nogen der kan hjælpe?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

hvad jeg har ændret:

jeg har sat dine td's til valign="top" for at undgå at teksten placeres midt på siden. Dernæst har jeg lavet en class ved navn "menuoverskrift" til at bestemme udseendet af dine menu-hovedpunkter. Du kan selv lave om på det så det ser ud som du vil have det. Du kan også bruge CSS til at lave om på udseendet af indholdsspalten, menupunkter etc.

derudover har jeg sat din table til align="center" istedet for at bruge <center> tagget, da det i nogle browsere ikke kun vil centrere din table, men også teksten i den.

Og som et forslag til forbedring kunne det være en idé at sænke font-sizen en smule. Og brug CSS istedet for <FONT></FONT> før og efter table. Det er meget mere brugbart.

http://www.sikker-hansen.dk/tjk.html - hvordan det ser ud

Indlæg senest redigeret d. 22.04.2006 11:36 af Bruger #8223
Per Sikker Hansen > Tak
Har overvejet det med CSS, men føler mig ikke helt rustet til det endnu + at der hvor jeg vil ligge mit site om kun understætter HTML :S

Men regner med at finde en bedre host, og derved gøre min side dynamisk med PHP og en MySQL database. I v. 2 til jeg derfor klart tage CSS med ;)

Men tusind tak ;)

CSS understøttes skam af alle hosts, vil jeg med 99,9% sikkerhed garantere dig for, eftersom CSS er noget der fortolkes af browseren, og ikke af serveren :) Desuden er CSS pærenemt, når man lige har brugt de første 10-15 minutter på at sætte sig ind i det. Men selv tak ^^

Per Sikker Hansen > Glemte det :S
Fordi at jeg helst vil bruge SSI til at include den.
Kan man include den på en anden måde?

Nu har jeg så den her kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan laver jeg så den samme menu i den anden side? :S

du inkluderer et stylesheet meget simpelt med

Fold kodeboks ind/udKode 

i dit <HEAD> element.

Hvordan du får den samme menu over i den anden side? Du kopierer da bare den ene menu over til den anden :) altså

Fold kodeboks ind/udKode 

kopierer du over i din anden menu-td :)

t