Endnu en vudering.

Tags:    grafik webdesign

Hej udviklere.

Jeg arbejder på en personlig side, og har lavet nogle forskellige forslag til selve designet. Et af dem vil jeg gerne høre jeres mening om.

I kan se det her:
http://tjakobsen.dk/misc/template.jpg

Stilen er selvfølgelig simplicity, hvilket man heller ikke vil være i tvivl om.

Konstruktiv kritik modtages meget gerne.

På forhånd tak, og god weekend :-)

Mvh. Tommy Jakobsen

Edit: stavefejl.

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2006 22:20 af Bruger #8870
well, det ser jo fint nok ud, og overholder sit kodeord fint. Hvad jeg lidt savner er en direkte url til designets HTML/ASP/PHP/Whatever fil, så man kan se hvordan designet tér sig i de forskellige browsere :)

well, det ser jo fint nok ud, og overholder sit kodeord fint. Hvad jeg lidt savner er en direkte url til designets HTML/ASP/PHP/Whatever fil, så man kan se hvordan designet tér sig i de forskellige browsere :)

Det der er blot et link til et billede (det har du sikkert bemærket), og jeg er ikke begyndt at skrive siden endnu, da jeg først lige vil høre nogle meninger om siden design inden jeg begynder.

Men målet er at få den til at se sådan ud som den gør på billedet, og virke i alle browsere (minus tekst browsere), hvilket ikke skulle være så svært.

Men jeg skal nok paste et link til siden hvis jeg beslutter mig for at lave det :)

Tak for dit svar.

Enorm flot side. Den kan du være stolt over. Kanon side til blog ;)

Håber på at selve omsætningen af indholdeet bliver lidt mere interesant, for ind til videre er det jo bare en kedelig tekst ;)

Måske ville et motiv eller logo være en ide i headet. Et eller andet motiv kunne man nemlig godt savne ;)

Enorm flot side. Den kan du være stolt over. Kanon side til blog ;)

Håber på at selve omsætningen af indholdeet bliver lidt mere interesant, for ind til videre er det jo bare en kedelig tekst ;)

Måske ville et motiv eller logo være en ide i headet. Et eller andet motiv kunne man nemlig godt savne ;)

Tak for din kommentar ;)
Jeg vil overveje det med logoet

Jeg må indrømme at jeg vist synes det er lidt kedeligt. Jeg ved at du vil gøre det enkelt, men det er ligesom om at der mangler lidt detaljer hvis det også skal være interessant, synes jeg.
Måske text-align skulle sættes til justify, overskrifterne skulle være en anden farve måske rykkes et par px ind, have noget word-spacing?
Altså alle sådan nogle små ting man kan lave med CSS som lige gør tingene en smule mere interessante at kigge på :)

Derudover synmes jeg er siden er rigtig enkel-pæn! Det ligner at der er en skygge på den sorte box? Det kunne være interessant at se det uden :)

Jeg må indrømme at jeg vist synes det er lidt kedeligt. Jeg ved at du vil gøre det enkelt, men det er ligesom om at der mangler lidt detaljer hvis det også skal være interessant, synes jeg.
Måske text-align skulle sættes til justify, overskrifterne skulle være en anden farve måske rykkes et par px ind, have noget word-spacing?
Altså alle sådan nogle små ting man kan lave med CSS som lige gør tingene en smule mere interessante at kigge på :)

Derudover synmes jeg er siden er rigtig enkel-pæn! Det ligner at der er en skygge på den sorte box? Det kunne være interessant at se det uden :)

Tak for dit svar Christina.

Det er rigtigt som du siger at siden kan virke lidt kedeligt. Jeg arbejder på at finde på et smart og meget simpelt logo som måske kunne være i headeren.

Du har ret mht. brødteksten at det nok ville være en god ide at gøre den justified.

At farve overskrifterne kunne være en god ide - har du nogle idéer til en farve?

Når jeg kommer hjem senere idag, vil jeg lave en opdateret version af billedet som i kan se. Også et hvor der ikke er skygge på boksen omkring :)

Mange tak for dit svar.

Hej igen.

Jeg har nu opdateret layoutet lidt.
Brødteksten er blevet justified. Overskriftens farve er blevet ændret til en mørkegrøn der matcher headeren, eftersom jeg syntes det er svært at kombinere en anden farve med det nuværende - nogen forslag?
I kan se det her: http://tjakobsen.dk/misc/template2.jpg

Som et lille eksperiment, har jeg tilføjet lidt 'lir' til headeren. Ved ikke selv om jeg er helt tilfreds så jeg vil gerne høre jeres mening om det og evt. nogle andre forslag.
Ses her: http://tjakobsen.dk/misc/template3.jpg

På forhånd tak.

Indlæg senest redigeret d. 24.04.2006 18:15 af Bruger #8870
Hmm.. Jeg sys måske den er lidt kedelig at kigge på :/ .. Der er ikke rigtig så meget Eye Candy.. Kunne du godt gøre lidt mere ud af sys jeg.. Og så nogle lidt mere spændende farver..

Hmm.. Jeg sys måske den er lidt kedelig at kigge på :/ .. Der er ikke rigtig så meget Eye Candy.. Kunne du godt gøre lidt mere ud af sys jeg.. Og så nogle lidt mere spændende farver..

Meningen er der ikke skal være alt for meget eye candy og knap så mange farver.

Jeg har opdateret logoet lidt og fået skrevet siden i HTML.
I kan se det her: http://tjakobsen.dk/dev/

Det skal lige siges at siden kun er optimeret til firefox nu.

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2006 23:20 af Bruger #8870
t