Slet Fil?

Tags:    php

Hej..

Er igang med at lave et billedesystem og nu er jeg så kommet til det punkt hvor man kan slette et enkelt billede af gangen.. Har lavet sådan at man sletter det man skal inde i mySQL databasen men mangler bare en kode til at kunne slette billedet fra serveren sammentidig.

Håber i forstår..

Tak på forhånd

Mvh. SkypeR

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2006 18:33 af Bruger #4602
5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej..

Er igang med at lave et billedesystem og nu er jeg så kommet til det punkt hvor man kan slette et enkelt billede af gangen.. Har lavet sådan at man sletter det man skal inde i mySQL databasen men mangler bare en kode til at kunne slette billedet fra serveren sammentidig.

Håber i forstår..

Tak på forhånd

Mvh. SkypeR

Du kan bruge unlink til det [1]. Med unlink, kan du slette alle de filer du har denne rettighed til, blot ved at angive stien.
Så før du sletter fra DB kan du evt trække stien på billedet ud, og anvende unlink på den.

1: http://dk.php.net/manual/da/function.unlink.php

Unlink er også hvad jeg vil anbefale.

Grunden til at du ikke kan få Unlink til at virke er nok at du ikke chmodder filen og dens directory korrekt. de skal begge være 777 :)

unlink(filnavn);

Mappen hvor billederne ligger i skal CHMOD'es til 777.

Havde godt fundet det med unlink har bare ikk kunne få det til at virke ordenligt.. men kan jo selv prøve noget mere.. hehe

t