duplikering af data...

Tags:    databaser

hello,

Jeg har en mssql server, hvor jeg i en database få en masse data ind (rå data) fra en gateway...
Disse data vil jeg gerne sortere lidt i og sende dem over i en anden db/tabel på samme server.
rå data tabellerne skal kun gemmes en uges tid... mens nogle af de andre data'er skal gemmes i flere måneder...

Jeg startede med at lave en replikering af tabellen med nogke filtre på... Men så bliver data jo også slette i min nye tabel, når der slettes i rå data tabellen!

Så hvordan gør man dette??? har rå data et sted, som man kan kopier enkelte ting ud af løbende og lægge ind i et andet sted???

Takker på forhånd!

Du kan jo eventuelt lave en et scheduleret job som kører på din SQL server; og dette job kan så via user defined functions og stored procedures kopiere data til de nye tabeller.

Hej,

Ja det havde jeg tænkt på men hvordan finder man lige frem til hvad man mangler at kopiere... jeg er ikke helt stiv i sådan en MSSQL ting...
Jeg har tidligere lavet noget til denne slags, men der modtog jeg data udenfor, sorterede dem og lavede inserts ind i de forskellige tabeller!

Så… da du nu har meldt dig, kan du så ikke uddybe dine tanker lidt mere ;-)

Du skal selv skrive logikken i den sql der skal stå for at overføre data. Så kan du lave en DTS task og schedulere denne til at køre en gang imellem den vil så ordne det hele... logikken kunne eventuelt gå på dato niveau... ellers er det sgu svært, hvis ikke du har noget der kan afgøre om noget er gammelt eller nyt data

Klart,

Jeg tog en dyb indånding og gik i det kreative hjørne!
Midlertidig hjerneblødning…:B

t