En phpkode + download SAMTIDIGT!

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej. Sidder og er hved at lave en download funktion til en opdatering af shafh.dk.

Mit problem er bare at jeg har brug for en metode hvor jeg kan udfører en phpkode + at der startes med at downloades en fil.

Det hele skal ske i en link.
Grunden til at jeg ønsker dette er at jeg vil have phpkoden til at tælle at en besøgende har downloadet mit produkt+at den starter at downloade!

Grunden til at jeg har skrevet det her under HTML/CSS, er at jeg regner med at det nok er noget JavaScript!

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv med det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Lav så den linker til en fil f.eks. download.php. I den fil sætter du bare browseren igang med at downloade filen, og du opdatere også din tabel i din database. Så let skulle det kunne klares :)

Ja rigtig flot svar. he he :D

Men hvordan får du så download.php til at gøre begge ting samtidigt ;)
Det er jo det jeg er usikker i.

Grinner lidt at din svar. Undskyld mig

Kunne evt gøres sådan?:

<meta http-equiv="refresh" content="5; URL=[URL TIL FIL]" />

Hmm.

Har prøvet dit eks. med dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Får jeg desværre ikke meget ud af!

Tak. virker.

jeg ville bruge header("Location: fil.endelse");
http://dk2.php.net/manual/da/function.header.php

Øhh, at redirecte til selve filen er vist lidt som at pisse i bukserne for at få varmen. [Det virker måske fint i starten, men bliver hurtigt klamt.]

Hvis filen ligger fri til download, finder brugerne eller en søge-robot måske ud af det, og så tæller php counteren ikke mere hvert download.

At bruge header funktionen til redirecten er bedre end at skrive et meta tag som nok er nemmere at læse, men i begge tilfælde sendes brugerens browser direkte til download filen, og brugeren kan se hvad filen hedder på serveren (og hvor den er).

Det rigtige at gøre er at forbinde til mysql serveren, grave filen's navn (med location) op fra databasen eller hvor den er gemt, køre counter koden, åbne filen op med php, sende mime typen på filen, og fil navnet til browseren med header funktionen og så ellers skrive indholdet af filen til browseren.

Der er sikkert et par hundrede eksempler på hvordan man gør det bedst i php, lige til at klippe og klistre, og hvem ved, måske også et på dansk?

:)

Jonathan Hertal, jeg tror ikke der er ret mange der gider gøre det bare for at snyde en counter!?? :P

Chaspar Nilsen, enten laver man tingene rigtigt eller også laver man dem ikke rigtigt (forkert?).

Og hvad værre er, måske kunne en eller anden finde på at bruge samme "løsning" til adgangs-beskyttet indhold, og så er det jo pludseligt vigtigt om det man laver er noget sjusk eller ej.

Sjusk og halve løsninger kan være gode nok, men det er vel fint nok at vide om en given løsning er sjusk eller ej, ikke?

Det syntes jeg ihvertfald er en rar viden, men det er måske bare mig :D

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2006 11:03 af Bruger #2193
<< < 12 > >>
t