Eksporter funktioner fra DLL

Tags:    c++

Hej.
Jeg er ved at forsøge at lave et winamp plugin til mIRC. Jeg har fået skrevet en lille smule af filen, men da jeg ville teste den kunne den ikke finde funktionen jeg prøvede at kalde (getPlayingStatus).

Min main.cpp fil ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Desuden har jeg en header fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2006 18:12 af Bruger #4404
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville mene at du skulle lave funktionen som:
__declspec(dllexport) int getPlayingStatus(HWND mWnd, HWND aWnd, char *data, char *parms, BOOL show, BOOL nopause)

Hvis ikke det virker, så fortæl hvordan du bygger og hvordan du tester.

Du kan måske få lidt hjælp her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipwin20060212.html

Jeg har lige prøvet at gøre det, men det virker ikke. Jeg compiler det ved at trykke build i VS C++, jeg har oprettet mit projekt som et Win32 DLL Projekt.

Jeg har skrevet lidt mere til min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

min header fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg tester scriptet i mIRC, ved et mIRC script. Jeg er sikker på at der ikke er noget i vejen med dette script da det virker fint med en anden dll fil.

Jeg har ingen idé om hvoran man laver DLL'er med Visual Studio.

Kan du kalde funktionerne fra et andet C++ program?

Jeg ved ikke om der er nogen specielle ting der skal gøre for at det virker med mIRC.

Jeg er ret sikker på at der ikke er noget specielt man skal gøre for at få mIRC til at kunne læse ens plugin, da det virker med en anden dll (dog skrevet i delphi), men den er der ikke gjort noget ved.
Kan heller ikke kalde funktionerne fra et andet C++ program.

Ved du hvordan man laver DLL filer med borlands compiler, eller en anden? For så kan jeg prøve at hente den.

Jeg har fået løst problemet med at den ikke kunne finde funktionen nu :) (løste det med en .def fil)

Men nu har jeg så det problem, at når jeg prøver at loade det i mIRC crasher mIRC.

Du skal måske starte med noget der er mere simpelt som ikke bruger pointere.

Eller lave noget fejlcheck og/eller debugging, får du f.ex. en rigtig streng fra SendMessage.

t