Et lille link-spørgsmål

Tags:    html css

Jeg er løbet ind i det problem, at jeg ikke kan indsætte en link uden at der automatisk indsættes et linjeskift umiddelbart efter linken..

Håber der er nogen der kan hjælpe med et godt svar

På forhånd tak!!

Med venlig hilsen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved ikke om det fucker helt op men prøv at gøre dette i din css fil.

a
{
line-height: 0;
}

hvis du ikke bruger en ekstern css fil så brug <a href="dit_link" style="line-height: 0;">Link</a>

Kun linjeskift efter, ikke før også? For ellers ville jeg gætte på du har en regel der siger a (eller a:link, a:visited){display:block;} andetsteds i koden!? Hvis det er tilfældet, så gør den mere specifik, ved at anvende en klasse eller et id fx. Ellers må du anvende en speciel regel for de links der ikke skal være blockelementer, fx a.foo{display:inline;}

Fjern både display og width, det bruges for det meste kun til menuer..

Fold kodeboks ind/udKode 

Kun linjeskift efter, ikke før også? For ellers ville jeg gætte på du har en regel der siger a (eller a:link, a:visited){display:block;} andetsteds i koden!? Hvis det er tilfældet, så gør den mere specifik, ved at anvende en klasse eller et id fx. Ellers må du anvende en speciel regel for de links der ikke skal være blockelementer, fx a.foo{display:inline;}

min css styling ser således ud for links

Fold kodeboks ind/udKode 

og jeg kan tilføje at den faktisk skifter linje både før og efter..

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2006 13:10 af Bruger #8441
Men hvis han nu vil have linket skal have en bredde på 100% skal den vises som blok-element. Det er også derfor der kommer linjeskift bagefter (er jeg rimelig sikker på).

@Jesper: Lær lidt om CSS, læs fx http://cssbasics.com/

t