Efterlysning: Litteratur om MFC

Tags:    c++

Som overskriften antyder, jager jeg noget litteratur som omhandler Microsoft Foundation Classes. Nogen der kender noget sådant?
Jeg kan ikke læse andre sprog end Dansk og Engelsk, så det er selvfølgelig foretrukket.

På forhånd tak.

Kender ingen bøger om MFC, men (af ren nysgerrighed), hvorfor vil du dog lære MFC ?
Når der findes crossplatform libs, som kan alt det samme (og mere til), forstår jeg ikke folks trang til at lære MFC, som kræver licens at bruge og distribuere.

jaah...kender kun en:
MFC programming in C++ with the standard template libraries.

Jeg er ikke sikker på hvor god den er (har aldrig selv brugt den).
Ellers har:
Visual C++ 5 : the complete reference. vist nok også noget om MFC...

Mvh
Caramon

Hej
Her er to af mine bøger. Men der findes mange.

ISBN: 0-7821-2316-3 (Nem bog)
ISBN: 1-57231-695-0 (God bog også til advanceret prog)

MFC er relativt nemt at lære.

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

Kender ingen bøger om MFC, men (af ren nysgerrighed), hvorfor vil du dog lære MFC ?
Når der findes crossplatform libs, som kan alt det samme (og mere til), forstår jeg ikke folks trang til at lære MFC, som kræver licens at bruge og distribuere.

Jeg har ikke noget valg ;)

Jeg ville da også 1000 gange hellere lære C#

Hej Kranium !!!
Den er nu en meget nem måde at programmere på. Kan også godt selv kode C# og andre .NET sprog. Igen vil jeg kaste bolden tilbage og sige hvorfor koder du ikke i LabView (Windows LabC), eller testpoint eller et helt andet sprog. Meget enkelt nu kan man det sprog man har lært evt. under uddannelse eller selv lært og hvorfor så skrive i et andet sprog.

På den anden side skal man jo give sprogne en chance lige som med OS. Linux/Unix Mac osv. Det er en oplevelse som giver mange gode natte timer med arbejde, hvis man da ellers har tiden.

Kort og godt, vi starter med at programmere et sprog og kan derefter tilegne os flere sprog senere. Jeg started med basik til min C128.

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

P.s Det er nemmere at lære f.eks. C# når man kan C/C++/SDK/MFC (JAVA kan også være en hjælp)

t