Browser

Tags:    diverse

Nogen der ved hvilke(n) programmeringsprog browser bliver lavet i?
På forhånd tak....

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg tror det er forskelligt. Du kunne ligeså godt have spurgt hvilket programmeringssprog computerspil blev lavet i :)

He he. Det var ironisk ment Patrick. De bliver jo lavet i alle slags sprog, for alle slags sprog kan man jo lave det i :D

Men selvfølgelig er nogle sprog mere eller mindre egnet. Tror de fleste er lavet i Java, C++ eller C#. Er gæt, men det er vel de største sprog, som kan er lette at lave sådan nogle ting i skulle jeg mene. (for sikkert en hel masse kommentarer efter jeg skriver dette, for jeg ved det ikke).

Tænker du på selv at lave et? Du kan bruger dem alle men dem jeg har sagt er nok ikke helt dårlige til det!

komplet ligegyldigt hvilket sprog du bruger... samme udviklingsmiljø.. muligheder og det hele..

nogle sprog har dog mindre learning curve end andre.. såsom delphii :D

[/rant]

Ved godt hvad computerspil bliver lavet i...
Men det kunne godt ske, at det var nogen bestemte nogen, som bliver brugt til at lave browser....

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2006 23:29 af Bruger #7494
Okay....
Ja, jeg havde tænkt mig at lave en til mig selv..

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2006 01:01 af Bruger #7494
Jamen takker...
Point til jer...

Hvis du vil lave dig en browser kan jeg klart anbefale at kigger her -> http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm

Hvis ikke du har tænkt dig at skrive en hel browser engine.

Tager du fx Mozilla Firefox, så er den skrevet i sprogrne XUL, CSS og JavaScript. Disse sprog fortolkes af et underliggende framework kaldet GRE (Gecko Runtime Engine, ofte bare kendt som The Mozilla Framework). GRE er skrevet i c++. Browseren er opdelt, så frameworket tager sig at alt det besværlige med at oversætte html-kode til grafik på skærmen i forhold til standarderne, mens XUL-delen bestemmer browserens udseende og funktionalitet over for brugeren.

t