Vinduestørrelse og pseudokode

Tags:    c++

Lige en sidste tråd, inden jeg går på ferie :-)

1. Jeg skal aflevere en rapport om nogle uger - med pseudokode. Hvad er det for en satan? :P

2. Når jeg får mit program at køre i C++ forekommer programmer i et forholdsvis lille vindue.. Hvordan kan jeg gøre den lidt længere, og måske bredere?

På forhånd tak!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Martin, det er jeg nu ikke helt enig i. Kan godt gå med til a = b og lignende, på det område var jeg måske lidt for specifik. Men med #include og using synes jeg at man skal have pseudo til, så man kan vise at man godt ved hvad de bruges til og ikke bare har det med fordi det har alle de sourcekoder man nu har set...

Macho, nej det kan jeg ikke
Men vil tro det har noget med der hvor man laver vinduet,
Fold kodeboks ind/udKode 

så der hvor der står 240, 120, skal man bare ændre til sine mål.
Bare et skud i tågen, da jeg næsten ikke kan noget med api'et, så kan heller ikke komme nærmere ind på det :)

v0id, pseudokoder er jo til at forklare hvordan algoritmer mm virker, ikke hvordan ens kode skal se ud for at få det til at virke. Hvis man vil forklarer hvordan koden virker kan man gøre det med kommentarer i koden.
Jeg mener at pseudokode skal kunne forstås også af nogle der ikke ved det store om programmering, man skal derfor ikke bekymre sig om at man bruger de rigtige #includes osv. Prøve at læse http://www.csc.calpoly.edu/~jdalbey/SWE/pdl_std.html (bare starten af teksten, på et tisdpunkt uddyber han bare med nogle flere meget brugte ord og nogle eksempler).

Pseudokode er en kode som nærmest siger sig selv.
Altså fra programmeringssprog > dansk (kommer an på nationalitet :P)
F.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

kunne oversættes til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det mener jeg ihvertfald det er. :)
Det andet kan jeg ikke hjælpe dig med...

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2006 16:59 af Bruger #8422
v0id, når man skriver pseudokode kan man godt antage at dem der skal læse det kan forstå fx et ligmed tegn, vil jeg mene. Men det med #include og using synes jeg ikke man behøver skrive med. jeg ville nok skrive pseudokoden sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Macho, pseudokode skal du nok kun skrive til de algoritmer du bruger, jeg vil ikke tro at det er nødvendigt med resten, men det kommer lidt an på hvad du laver hvad "resten" er :)

Okay... Jeg spørger min vejleder om hvor meget af det jeg skal skrive.

Kan I ellers svare på punkt 2 ? :P

Når, ok.
Mig der har misforstået det så.
Må i meget undskylde :)

t