ASP.NET class

Tags:    c#

Hej =)

Jeg har lavet nogle klasser, og jeg vil gerne have dem i et bibliotek af en art, så jeg kan kalde dem efter behov i mine forskellige aspx sider.

Desværre har jeg ikke kunnet finde noget information om hvordan jeg gør sådan noget :|

Jeg kan se at det codebehind jeg arbejder med i Visual Studio er i en klasse fil (.cs), men den bliver kaldt med CodeFile="" så går ikke udfra at det gøres sådan.

Håber nogen kan hjælpe :)

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Alle assemblies (.net dll filer) der ligger i /bin mappen på serveren vil du automatisk kunne få adgang til.

Det vil også være at foretrække at du i stedet for at uploade alle dine .cs filer kompilede dem til et assembly og lagde det i /bin mappen. I stedet for at bruge CodeFile, skal du så bare angive hvilken klasse den enkelte side skal nedarve fra med Inherits="Namespace.klassenavn" :)

Jeg prøver mig lige frem - har lavet en klasse i Visual Studio, og den har lagt den ind i mappen App_Code. (Går ud fra at /bin kun er til dll's? Prøvede at lave en, og der kom et tandhjul på ikonet - men kunne ikke lave en klasse i mappen)

Men har lavet en Class1.cs i App_Code mappen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Den arver Page - går jeg ud fra er nødvendigt når siderne skal nedarve.

Fold kodeboks ind/udKode 

Og det ser jo ud til at virke \\o/

Men hvad det var det du snakkede om med Namespace? Det jeg har lavet nu, kalder kun på klasse navnet, hvilket også virker fint - kan nemt smide flere klasser ind i klasse filen :) Ah, har fundet ud af namespaces nu :) Mange tak, det var alt

~ Du får btw lige point for at have sparket mig igang :D

Oh, btw - hvad med Page_load? Skal jeg bruge constructoren til det? Laver self. en sådan metode :P Doh =)

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2006 16:10 af Bruger #9725
t