e-learning, web-based eller hvordan lærer man C

Tags:    programmering

Hej

Jeg er ganske ny til programmering, men har fået en brændende lyst til at lære at bruge en compiler. Jeg har igennem længere tid brugt Max/MSP og Pure Datas visuelle 'programmerings'-flader, men jeg er begyndt at støde ind i deres begrænsninger og har brug for at lære at udbygge mine færdigheder.

Jeg har til lejligheden anskaffet mig C++ for Dummies og er ved at være igennem den. Jeg har brugt Bloodshed's Dev-C++ til at programmere i, og sproget i sig selv volder ikke de store vanskeligheder så længe jeg holder mig under 100 linjer og ikke laver mere end simple class' og enkle små funktioner.

Nu er sagen så den at jeg gerne vil undgå en masse dumme uvaner i min programmering når jeg lige er startet (det er jo dem, der er sværest at slippe af med senere). Men hvor går jeg hen for at få noget kvalificeret undervisning?

Er der nogen, der har haft glæde af fjernundervisning eller er der on-line resourcer, der kan hjælpe med dette? Den eneste mulighed, jeg ihvertfald ville være ked af, er at starte et fuldtidsstudie for at lære det.

Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen

kenneth

Nu ved jeg ikke hvad ambitions niveauet er, men du kan komme langt med at læse bøger, mange bøger, prøve dig frem, og spørge i diverse fora.

Og naturligvis lave en masse programmer og prøve dig frem.

Det kan være en god idé at læse:
http://www.parashift.com/c++-faq-lite/
De kommer igennem en stor mængde af de oftest mødte problemer.

Scott Meyers har skrevet nogle gode bøger:
http://www.aristeia.com/books_frames.html
Specielt Effective C++, Effective STL og More effective C++

Accelerated C++ er også et must:
http://www.acceleratedcpp.com/

Jeg kender ikke til nogle online kurser i C++