Martin Slot:
Du har lidt svært hved at forstå hvad jeg snakker om. Siger jeg gerne vil have en forklaring på BASIS Niveau, altså let forståligt. Men fint nok med det. Grunden til at jeg vil vide alt dette er fordi jeg ønsker at have en forståelse på hvordan krypteringer virker, så jeg selv kan lave krypteringer. Den hovedsagelige grund er til min hjemmeside hvor jeg ønsker nogle lidt sikre krypteringer end standarten. Altså en kode som selvom en hvilken som helst mand for stikket den i hånden vil han ikke forstå den!
Og så er jeg selvfølgelig også interreseret i at kunne åbne dataen i en application så hjemmeside og application kan arbejde sammen. Kan bruges til evt. registrering!
Jeg er klar over at teksten bliver krypteret og sendt og modtageren dekrypterer og læser teksten, men jeg er mere interreseret i at få nogle informationern om hvordan selve krypteringen fungerer! Altså nogle informationer der fungerer.
Eks. forklar mig hvad en 1 bitkryptering er (hved godt at jo flere bit jo sværerer!)
Hvordan kan jeg få php til at kunne krypterer. Efter jeg hved findes der jo ingen funktion der får php til at arbejde med HEXE osv...
Kom nu i må sku også være lidt sammarbejdsvillige